۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۱۹۸۴۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مقابله با شبهات دینی نیازمند جهاد علمی مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب در ایجاد شبهه در دین اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید با جهاد علمی در برابر هجمه ها و شبهاتی که دشمنان ایجاد می کنند بایستند و به آن شبهات مطرح شده به صورت علمی و مستدل پاسخ دهند.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در همایش مشترک مدیران و مبلغان مدارس امین استان در ساری از مدارس امین به عنوان خط مقدم دفاع از دین یاد کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را کمرنگ کردن هویت دینی نسل جوان و نوجوانان جامعه ما به کار گرفته اند، مدارس امین ظرفیت بسیاری خوبی برای تقویت باورهای دینی دانش آموزان است.

 

وی به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب در ایجاد شبهه در دین اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید با جهاد علمی در برابر هجمه ها و شبهاتی که دشمنان ایجاد می کنند بایستند و به آن شبهات مطرح شده به صورت علمی و مستدل پاسخ دهند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سیاست های دشمن علیه دین و مبانی اسلامی ما تغییر کرده است، ادامه داد: آنها امروز با کمک تکنولوژی به جنگ با اصول و عقاید دینی ما آمده اند.  

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در سطح مدارس رشد باورهای دینی و اعتقادی نسل دانش آموزان را به همراه خواهد داشت، گفت: از ابتدای آغاز به کار این طرح در مناطق مختلف استان شاهد بازخورد مثبت در میان دانش آموزان و خانواده های آنها هستیم.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تبلیغ اسلام ناب محمدی از زیباترین و متعالی ترین ‏مأموریت هایی است که روحانیان برعهده دارند، گفت: ‏روحانیان باید با آموزش روش های تبلیغی و آشنایی با مهارت های آن در تبلیغ معارف دینی ‏کوشا باشند.

 

وی با اشاره به ‏رسالت خطیر مبلغان دینی در عرصه حاضر افزود: مبلغان دینی در خط مقدم مقابله با تهاجم های بیگانگان علیه انتقادات مذهبی ‏قرار دارند و در این راستا استفاده از مبلغان دینی در فراگیری احکام و مسائل شرعی امری ‏واجب و ضروری است. ‏ 

 

استاد حوزه علمیه مازندران بکار‌گیری ابزارهای جدید در مسأله تبلیغ را مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغ به روش‌های سنتی در عصر حاضر کار بسیار دشواری است.

 

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: امروز تشکل و تشخص تبلیغی به شکل جدید برای افکار عمومی ضروری است و هزاران رسانه خبری در حال تبلیغ و فعالیت هستند که کارشناسان تبلیغی دینی نیز باید با فنون جدید تبلیغ به مقابله بپردازند.

 

وی با بیان این که تبلیغ یک تخصص است، گفت: به‌روز ‌کردن اطلاعات و ابزار تبلیغات دینی و نقد مستمر فعالیت‌ها از شیوه‌های کارآمد تبلیغات دینی است.  

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تعداد مبلغان فعال در مدارس استان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست، تصریح کرد: باید میزان حضور مبلغان دینی در مدارس بیشتر شود تا شاهد اثرگذاری مطلوب فعالیت های تبلیغی باشیم. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوه های تبلیغ علیه دین و مبانی اسلامی از سوی دشمن امروز کاملاً تغییر یافته است، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم روز شیوه های مقابله با این هجمه های فرهنگی نیز به روز و جدید باشد.

 

وی با بیان این که امروز مبلغان دینی با شبهات گسترده ای در مباحث دینی و سیاسی مواجه هستند، تصریح کرد: آشنایی با شیوه های جدید پاسخگویی به این شبهات باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد و همه این مسائل نیازمند برگزاری دوره های آموزشی مستمر است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این همایش 400 نفر از مدیران و مبلغان مدارس امین استان حضور دارند، گفت: طرح تربیتی و شیوه های ارتباط گیری با دانش آموزان از مهم ترین سر فصل های این کارگاه آموزشی و توجیهی است./950/202/ب1

ارسال نظرات