۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۲۰۹۹۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تشکیل شورای هماهنگی در مساجد استان چهارمحال و بختیاری ضروری است/ کانون های مساجد به دنبال ارائه آمار و گزارش نباشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید در همه مساجد استان شورای هماهنگی مساجد شکل گیرد، گفت: دیگر وقت آن رسیده که از آمارها و گزارش ها عبور کنیم و به ماهیت کارها بپردازیم و به دنبال حقیقت و واقعیت امور باشیم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در همایش ویژه برنامه بزرگداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان که با حضور ائمه جماعات، مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری در مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با تبریک این روز خجسته و با تشکر از تلاش های فعالان مساجد این استان، گفت: به یقین کار کردن در خانه خداوند متعال و نقش آفرینی در آن یک توفیق الهی است که نصیب همه کس نمی شود.

 

وی با تأکید بر این که مسجد مکانی مقدس است که در آن باید انسان های بهشتی تربیت شوند، افزود: خانه خدا مکانی است که در آن انسان ها شیطان را به خوبی می شناسند و در جهت ارتباط با معبود خویش به صورت عملی وارد میدان می شوند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که اگر جایی به عنوان مسجد در نظر گرفته شود، هیچ کس نمی تواند در آن دخل و تصرف کند و این از قداست مسجد نشأت می گیرد، ابراز داشت: به یقین کار کردن در خانه ای که منتسب به خداوند متعال است، مبارک خواهد بود و این مبارک بودن امری ظاهری و اسمی نیست بلکه باید در عمل خود را نشان دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که کار کردن در مسجد زمانی مبارک خواهد بود که بتوانیم کانون های فرهنگی هنری مساجد را کانون فعالیت، جدیت، کار و تلاش، مرکز رفت و آمد جوانان و کانون انتقال مفاهیم قرآنی، دشمن شناسی و انسان سازی قرار دهیم و این مهم ترین رسالت کانون های فرهنگی هنری است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که مسائل دنیوی زمانی مبارک خواهد شد که رنگ و جلای الهی به خود بگیرد، ابراز داشت: کار کانون های فرهنگی هنری نیز زمانی مبارک است، که بقا داشته باشد یعنی بتواند انسانی تربیت کند که در مسیر الهی بماند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که فرهنگ دین باید در قالب هنر ریخته شود تا در ذهن ها نقش ببند و با جان و دل انسان عجین شود، اظهار داشت: اگر معارف دین در دل ها نقش ببند همانند نقشی که بر سنگ شکل گیرد، ماندگار خواهد بود؛ پس بیاییم کانون ها را کانون نقش آفرین کنیم تا ماندگار شویم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید از اسم ظاهری عبور کنیم و به حقیقت برسیم، تصریح کرد: دیگر وقت آن رسیده که از آمارها و گزارش ها عبور کنیم و به ماهیت کارها بپردازیم و به دنبال حقیقت و واقعیت امور باشیم.

 

وی با اشاره به این که باید به کارها واقعیت بخشید و به خروجی ها دل خوش کرد، خاطرنشان کرد: باید خروجی کانون های فرهنگی خود را در مسجد نشان دهد، وقتی کانون فرهنگی در مسجد باشد اما مسجد رونق نداشته باشد، یعنی نتوانسته ایم به حقیقت ها بپردازیم و این یک خسران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با ابراز تأسف از این که در استان چهارمحال و بختیاری مسجد پررونق و پرجمعیت کم دیده می شود، گفت: همه ما مقصر هستیم و باید برای رفع این معضل به میدان عمل بیاییم؛ مساجد باید محل رفت و آمد افراد مسن و جوان با هم باشد و از هر نظر رونق داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که پویایی مساجد نشانه دین مداری است، تصریح کرد: به یقین ائمه جماعت، هیأت امنا، کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج و همه گروه های فعال در مسجد نقش مؤثری در فعال کردن مسجد خواهند داشت و این نقش غیرقابل انکار است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید در همه مساجد استان شورای هماهنگی مساجد شکل گیرد، گفت: این شورا که متشکل از نماینده همه مجموعه های فعال در مسجد است، نقش هماهنگی فعالیت های مسجد را برعهده دارد که باید در همه مساجد تشکیل شود و این از ضرورت ها است.

 

وی در پایان با بیان این که کانون های فرهنگی هنری مساجد باید فرهنگ اسلامی را در قالب هنر به جامعه و اهالی مسجد تزریق کنند، ابراز داشت: باید کاری کنیم که چشم ها به سمت امور دینی جذب شوند و هنر نقش مهمی در جذب جوانان به امور دینی خواهد داشت./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات