۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۰۵۷
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

دولتمردان از سیاسی کاری بپرهیزند/ محال است مجلس ششم در تاریخ انقلاب تکرار شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رضوی مهر گفت: برخی افراد یاد شهدا را از یاد برده اند و به جای آن که ارادت خود را به شهدا نشان دهند از سران فتنه تشکر کرده و به آنها سلام می رسانند و باید به آنها گفت که اینقدر سیاسی کاری نکنید.
سيد جلال رضوي مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم امشب در مراسم یادواره شهدای گردان 155 حضرت علی اصغر(ع) که در مسجد دانشگاه بوعلی برگزار شد با اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد شهدا، ابراز داشت: مجلس یادواره شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنان نزد خداوند ارج و قرب فراوان دارد.

 

وی افزود: سربندهای یا فاطمه الزهرای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عشق رزمندگان به این بانوی بزرگوار را رخساره عالم کشید و دلیل شروع این مراسم به نام ایشان این است که اشارات شهدا ما را به این سو می کشاند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به صلوات فاطمیه و اهمیت آن در میان رزمندگان اشاره کرد و افزود: صلوات فاطمیه که عبارت است از «اللهم صل على فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک» بین رزمندگان ارج و قرب فراوانی داشت و همه آنها حضرت زهرا را قسم می دادند که آنها را به آرزوی دیرینه شان که همان شهادت باشد برساند.

 

وی با اشاره به رمزی که خدا در وجود حضرت زهرا(س) به امانت گذاشته است خاطر نشان کرد: وقتی به شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) رجوع می کنیم مشاهده می کنیم که ایشان تمام صغریات و کبریات را به نظم کرده است تا فتنه گران و نفوذی ها را رسوا کند و تمام اهتمام خود را بر این قرار داده است تا نظام ولایی باقی بماند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر به معنای نخست «والسر المستودع فیها» اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگان درباره معنای این عبارت می گوید معنای این عبارت حضرت محسن(ع) است و برخی بر این عقیده اند که معنای آن رمز و رازی است که با ظهور امام زمان(عج) رمز گشایی و حقایق آسمانی بر دلهای تشنه سرازیر می شود.

 

وی به معنای سوم این عبارت یادآور شد: معنای سوم این عبارت را برخی وجود امام زمان دانسته اند و ایشان امامی است که شهدا زمینه ظهورش را با عزیزترین عنصر وجودی خود یعنی جانشان آماده کرده اند تا ظهورش محقق شود.

 

رییس مجمع طلاب و فضلای همدانی حوزه علمیه قم تصریح کرد: به نظر بنده معنای دقیق این عبارت انقلاب اسلامی ایران است که به دست امام روح الله رقم خورد و به دست فرزند دیگر حضرت زهرا(س) امام خامنه ای استمرار پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: به گونه ای این انقلاب در بحران ها و فتنه های قومی و مذهبی استوار مانده است که دشمنان نظام اسلامی به واسطه تدبیر رهبر انقلاب مبهوت مانده اند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با انتقاد از برخی افراد بی بصیرت که یادمان شهدای دفاع مقدس را بی فایده توصیف می کنند و در مقابل آن مخالفت می ورزند، تأکید کرد: مخالفت و احساس بی نیازی برخی در مقابل یادواره شهدا در حالی است که ارکان نظام اسلامی و انقلاب بر پایه خون همین شهدای گران قدر بنا شده است.

 

وی افزود: برخی افراد در کشور در پرتو نهضت و شمیم فاطمی پرورش یافته اند و داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور می یابند و این پیام را برای ملت ایران و جهان دارند که هر چند توفیق زیارت شهدا را نداشتیم اما دل های خود را به دل های استوار، ولایتمدار و غیرتمند آنها گره زده ایم.

 

مشاور عالی رییس سازمان اوقاف در حوزه های علمیه سرسختی و مخالفت با یاد شهدا را نشانه لقمه های شبهه ناک و حرام توصیف کرد و ابراز داشت: عقب ماندگان از کاروان شهدا جیره خوارانی هستند که افکارشان زبیری شده است.

 

وی اظهار نظر سخیفانه برخی افراد را درباره مقاومت حزب الله لبنان محکوم کرد و گفت: این افراد هم پیمانان اسراییل هستند و باید بدانند که امروزه از پاکستان گرفته تا هند، یمن، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین و افغانستان و در اروپا منویات رهبر معظم انقلاب تبلیغ و دنبال می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم به بیان خاطره ای از سردار شهید حاج ستار ابراهیمی و اشتیاق ایشان به شهادت پرداخت و گفت: شهادت و کسب توفیق شهادت از مسائل مهمی است که همه رزمندگان دفاع مقدس به دنبال آن بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد متوهمی که شادمان نسبت به چراغ سبز آن سوی مرزها هستند باید بدانند که این مردم اجازه نخواهند داد که در این کشور مجلسی مانند مجلس ششم تکرار شود و با بصیرت و هوشیاری در مقابل همه چیز ایستادگی می کنند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به سردار مبارزه با فتنه شهید حسین همدانی اظهار داشت: برخی افراد یاد شهدا را از یاد برده اند و به جای آن که ارادت خود را به شهدا نشان دهند از سران فتنه تشکر کرده و به آنها سلام می رسانند و باید به آنها گفت که اینقدر سیاسی کاری نکنید.

 

وی افزود: توصیه امام این نبود که پشتیبان خانواده من و پشتیبان فرزندان من باشید بلکه ایشان فرمود که پشتیبان ولایت فقیه باشید و این در حالی است که مسؤول برجسته مملکت ممنوع التصویری سران فتنه را شوخی توصیف می کند.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم حیات حسینی و فاطمی و سیره شهدا را مغایر با قدم زدن و لبخند زدن به دشمن دانست و تصریح کرد: ملت ایران همان طور که در فتنه سال 88 نشان داد که تمام قد در مقابل خدعه های داخلی و خارجی می ایستد همانگونه نیز، آماده مبارزه و مقابله با فته جدید بزک شده از سوی غرب است./979/202/ب1

ارسال نظرات