۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۲۱۵۲۴
آیت الله صفایی بوشهری:

انگلیس به علت جنایات خود از مردم بوشهر باید عذرخواهی کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری گفت: حرف همه زن و مرد استان بوشهر این است که می خواهند فریاد بزنند و بگویند ما تاریخ خود را فراموش نخواهیم کرد و مطیع امر رهبر انقلاب هستیم و هیچ گاه زیر بار استکبار نخواهیم رفت و اگر بخواهد تعاملی با انگلیس صورت گیرید باید بر اساس قائده دیپلماسی شرافتمندانه و همراه با عذرخواهی آنان از مردم ایران باشد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به چهار حمله کشور انگلیس به بوشهر در طول تاریخ گفت: انگلیس به حمله به ایران خصوصا شهر بوشهر خسارات زیادی را به مردم این مرز و بوم وارد ساخت و باید خسارات این حملات را بدهند.

 

وی با بیان اینکه اگر ما به کشور انگلیس حمله می کردیم آنها هیچ گاه تا زمان عذرخواهی کوتاه نمی آمدند اظهار داشت: اگر انگلیس بخواهد در ایران حضور یابد باید به جنایات در ایران اعتراف کرده و عذرخواهی کند و این ازاساس رفتارهای دیپلماسی جهانی است و چیز جدیدی هم نیست.

 

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: پس از عذر خواهی انگلیسی ‌ها آن وقت مردم و مسؤولان نظام می توانند تصمیم که ارتباط و تعامل با این کشور باشد یا خیر.

 

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: امروز استکبار با در پیش گرفتن پروژه نفوذ خود به دنبال این است تا مردم تاریخ خود و جنایت های متجاوزان را فراموش و از مبانی دینی فاصله بگیرند و غرب‌گرا شوند و بعد از آن سرنوشت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را به دست کسانی بدهند که تاریخی پر از جنایت علیه این مردم‌ دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: فریاد تمام زن و مرد استان بوشهر این است که می خواهند فریاد بزنند و بگویند ما تاریخ خود را فراموش نخواهیم کرد و مطیع امر رهبر انقلاب هستیم و هیچ گاه زیر بار استکبار نخواهیم رفت و اگر بخواهد تعاملی با انگلیس صورت گیرید باید بر اساس قائده دیپلماسی شرافتمندانه و همراه با عذرخواهی آنان از مردم ایران باشد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در خصوص اتفاقات اخیر و موضع گیر های مردم در حمایت از سخنان اخیر خود عنوان کرد: از همه کسانی که دلسوزانه حمایتی انجام دادند تشکر می شود و دیگرنباید احساسی با این مسئله برخورد کنیم بلکه در کمال آرامش و بصیرت باید با این رویداد برخورد کنیم.

 

در پایان نماز جمعه امروز، نمازگزاران طوماری را در حمایت از سخنان ضداستکباری آیت الله صفایی بوشهری امضا کردند./833/201/ب3

ارسال نظرات