۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۲۲۰۵۰
حجت الاسلام شرفخانی:

آموزش مباحث تربیتی، هدف اصلی طرح آرامش بهاری است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به هدف طرح آرامش بهاری در اماکن متبرکه و امامزادگان، گفت: آموزش مباحث تربیتی هدف اصلی برگزاری کلاس های آموزشی خواهد بود.
حجت الاسلام احمد شرفخاني حجت الاسلام احمد شرفخاني حجت الاسلام احمد شرفخاني حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع آموزش در طرح آرامش بهاری(ویژه نوروز 95)، گفت: هدف اصلی در مساله آموزش انتقال مباحث تربیتی است، البته امسال از روش های چند رسانه ای نیز استفاده خواهد شد.


وی ادامه داد: در جهت آموزش مبلغان ویژه نوروز سه ماه آموزش تخصصی در شهر مقدس قم تشکیل شده و در این راستا اولویت های محتوایی به مبلغان آموزش داده شده است.

 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به تفاوت طرح آرامش بهاری با سال های گذشته، اظهار داشت: در سال جاری آموزش هر استان با دیگر استان ها متفاوت بوده و مبلغان به نحو ویژه آموزش داده شده اند، همچنین مبلغان بانو نیز در این طرح حاضر خواهند بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث درآمد زائرسراهای اماکن متبرکه، ابراز داشت: نگاه سازمان اوقاف و امور خیره به هزینه دریافتی از مردم در راستای اسکان آنان کسب درآمد نبوده بلکه از این طریق اماکن متبرکه قسمتی از مخارج خود را از این روش جذب خواهند کرد.

 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه شماره پیامکی 10000114120 برای دریافت نظرات و پیشنهادات مردم راه اندازی شده است، تاکید کرد: شماره تلفن 648709-021 نیز آماده دریافت نظرات مردم در باره اماکن متبرکه و امامزادگان خواهد بود.

 


وی افزود: بازرسان سازمان اوقاف در تمامی نقاط کشور از اماکن و متبرکه و امزادگان بازرسی کرده تا هرگونه اشکالی مرتفع شود.

 

حجت الاسلام شرفخانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه آیا بهرمندی از مبلغان فقط منحصر به نوروز خواهد بود یا اینکه در دیگر مناسبات نیز از آنان استفاده خواهد شد، گفت: از مبلغان مناسبتی در طول سال نیز استفاده خواهد شد، در ایام فاطمیه، ماه مبارک رمضان، تابستان، دهه اول محرم و دهه آخر صفر نیز مبلغان به تبلیغ دین و پاسخگویی به سوالات مردم مشغول خواهند شد.

 


وی افزود: مبلغان افزون بر اماکن متبرکه و امامزادگان در مکان های میراث فرهنگی همچون تخت جمشید نیز حاضر خواهند بود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به زائرسراهای اماکن متبرکه، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت پذیرش مسافر زائرسراها افزایش یافته است، سال گذشته بیش از 59 میلیون نفر بار زائر در تعطیلات نوروز در امامزادگان اسکان یافتند./811/202/ب1

ارسال نظرات