۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۲۳۴۵۴
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد؛

احداث مدرسه علمیه جدید در استان بوشهر/ مهلت ثبت نام حوزه علمیه تا 20 فروردین

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: متقاضیان ورود به حوزه علمیه می توانند تا تاریخ 20 فروردین با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
حجت الاسلام رضا خدري مدير حوزه علميه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در نشست خبری، گفت: استان بوشهر دارای هشت مدرسه علمیه است که از این تعداد شش مدرسه بلند مدت در شهرستان های بوشهر، گناوه، دشتی، دشتستان، کنگان و دیر و دو مدرسه کوتاه مدت در شهرستان های دشتستان و دشتی است.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه توانسته تعامل خوبی را با آموزش و پرورش ایجاد کند، بیان داشت: تعداد 200 نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه در مدارس آموزش و پرورش استان به صورت مقطعی به اقامه نماز می پردازند و این تعامل تحت عنوان کمیته ای بین حوزه و آموزش و پرورش جهت جذب دانش آموزان به حوزه علمیه و طلبه شدن است.

 

حجت الاسلام خدری به ارتباط حوزه علمیه با شهرداری ها اشاره کرد و گفت: تعامل خوبی بین حوزه علمیه و شهرداری وجود دارد که در این باره می توان به دایر کردن چند ایستگاه پاسخگویی به شبهات در اماکن عمومی شهر اشاره کرد.

 

وی برگزاری کلاس های مشاوره ویژه خانواده ها و اقشار مختلف، برگزاری نماز جماعات و کلاس های فرهنگی و دینی در اماکن مختلف همچون پارک را بر طبق تفاهم نامه بین حوزه و شهرداری از جمله این تعامل ها برشمرد.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در حوزه علمیه خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بحث آزاداندیشی در حوزه ها به صورت مستمر وجود دارد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تعداد 25 کرسی آزاداندیشی در موضوعات کاربردی را برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام خدری به طرح های عمرانی در دست احداث حوزه علمیه اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر کارهای اولیه ساختمان مدارس علمیه مهدی موعود(عج) دیر و سفیران هدایت برازجان برای احداث انجام شده است و نیز مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج نیز 35 درصد آن ساخته شده است.

 

وی از احداث مدرسه علمیه سفیران هدایت در عسلویه خبر داد و گفت: این مدرسه به صورت تبلیغی خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به موضوع پذیرش حوزه علمیه اشاره کرد و بیان داشت: در سال قبل تعداد 350 متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد پس از برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی و تحقیقات 140 نفر پذیرفته شدند که بیشترین متقاضیان مربوط به شهرستان دشتستان بوده است.

 

حجت الاسلام خدری از ثبت نام حوزه علمیه برای سال تحصیلی 95-96 خبر داد و گفت: متقاضیان ورود به حوزه علمیه می توانند تا تاریخ 20 فروردین با مراجعه به سایت اینترنتی www.howzeh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

وی افزود: آزمون کتبی حوزه علمیه روز 27 فروردین ماه در دو شهرستان بوشهر و کنگان در مصلی جمعه از ساعت 9 صبح برگزار می شود./833/202/ب1

ارسال نظرات