۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۳۲۴۷۲۰
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

انجمن یاوران وقف ایجاد شد/ ۷۰ درصد موقوفات برای عزای امام حسین

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از ایجاد انجمن یاوران وقف به منظور ترویج فرهنگ وقف خبر داد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عزیزی اظهار داشت: دفتر انجمن یاوران وقف برای استفاده از ظرفیت افرادی که داوطلبانه جهت احیای این سنت فعالیت می‌کنند ایجاد شده است.

 

وی گفت: کارگروه ترویج فرهنگ وقف، احیای موقوفات و همچنین کارگروه ایجاد وقف جدید به منظور گسترش فرهنگ وقف ایجاد می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: جامعه هدف ترویج فرهنگ وقف افراد خیری هستند که می‌خواهند خیر خود را مادام العمر کنند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر وقف‌ها مربوط به عزاداری امام حسین(ع) بوده است، افزود: فرهنگ اهل بیت(س) و عزاداری امام حسین(ع) توسط امام سجاد(ع) آغاز شده و هنوز به صورت اعتقاد پابرجا میان مردم وجود دارد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه سال گذشته 300 هیئت و مسجد در ایام محرم از محل موقوفات کمک رسانی شده است، افزود: 70 درصد موقوفات استان قم مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بیشترین نیاز به وقف در موضوعات اجتماعی و عمرانی است، افزود: متأسفانه در استان قم موقوفات کمی به تسهیل ازدواج جوانان اختصاص داده شده در حالی که توجه به این مسئله امری ضروری است.

 

وی بیان کرد: پنج ویژه برنامه در طول سال با حضور روحانیون مبلغ برای ترویج فرهنگ وقف انجام می‌گیرد./907/102/ب2

 

منبع: اداره کل اوقاف و امور خیریه قم

ارسال نظرات