۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۳۲۴۸۳۶
مدیر حوزه علمیه امام صادق قائمشهر خبر داد؛

10 طلبه حافظ کل قرآن؛ ثمره اجرای طرح قرآنی در حوزه امام صادق قائمشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که تاکنون صد نفر از طلاب این مدرسه در طرح حفظ قرآن شرکت کردند، گفت: ثمره اجرای این طرح تربیت 10 طلبه حافظ کل قرآن است.
مدير حوزه علميه امام صادق قائمشهر

حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فعالیت های قرآنی مدرسه بیت النور وابسته به این حوزه گفت: طرح حفظ قرآن کریم طلاب از سال89 با 15 طلبه قرآنی فعالیت خود را در این مدرسه آغاز شده است.

 

وی با بیان این که تاکنون صد نفر از طلاب این مدرسه در این طرح شرکت کردند، افزود: ثمره اجرای این طرح تربیت ده طلبه حافظ کل قرآن است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که از سال گذشته تاکنون پذیرش طلبه مشروط به شرکت در طرح حفظ قرآن در این مدرسه صورت می گیرد، ادامه داد: طلاب این مدرسه در کنار دیگر دروس به حفظ قرآن می پردازند.

 

وی ادامه داد: قرآن آموزان برای حضور مستمر در کلاس حفظ ابتدا یک جلسه صوت و لحن و ترتیل را به همراه تفسیر می گذرانند و باید تا روز بعد مرحله حفظ آیه های قرائت شده صورت گیرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: گروه های حفظ در پایه اول پنج آیه در روز، پایه دوم ده آیه و پایه های بالاتر یک و نیم صفحه را حفظ می کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه طرح تربیت حافظ قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم تاکنون مورد استقبال چشمگیر طلاب و روحانیون مازندرانی قرار گرفته، گفت: طلبه های ورودی جدید حوزه های علمیه استان به ویژه مدرسه علمیه امام جعفرصادق(ع) روستای کوتنا به مدت سه سال آموزش حفظ قرآن و دروس علمی را طی می کنند.

 

حجت الاسلام رسولی با تأکید اینکه طلبه های ورودی جدید موظف به شرکت در دوره حفظ قرآن هستند، اظهار داشت: دوره های حفظ علاوه بر تلاوت با تجوید و بیان آسیب ها همراه است.

 

وی با بیان اینکه در سه ماهه آخر سال دوره تربیت مربی ویژه افراد شاخص در دروس علمی و دوره حفظ قرآن برگزار می شود، عنوان داشت: در این دوره حفظ قرآن هر استادیار مسئولیت حفظ و آموزش 4نفر را عهده دار می شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر به دوره آموزش حفظ موضوعی قرآن در این مدرسه اشاره کرد و گفت: تاکنون 20موضوع قرآنی به همت طلبه ها حفظ شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که حاملان قرآن از دوستان پروردگار هستند، گفت: مسیری که امروز طلاب حوزه علمیه در کسب معارف قرآنی انتخاب کردند، بهترین راه سعادت و تعالی حقیقی است. 

 

وی با بیان این که در گذشته در حوزه های علمیه آن گونه که شایسته بود به قرآن توجه نمی شود، افزود: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد رشد و گسترش روز افزون مبانی قرآنی در حوزه های علمیه هستیم. 

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با اشاره به این که مدارس علمیه مازندران پیشگام در گسترش معارف قرآنی هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز توجه به معارف قرآنی در مدارس علمیه به یک فرهنگ تبدیل شده است. 

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که طلاب حوزه علمیه باید حافظ و حامل قرآن باشند، تصریح کرد: توجه به این دو اصل مهم در اهداف طلبگی بسیار حائز اهمیت است. 

 

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه جهت رشد و گسترش فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: در این عرصه طلاب حوزه های علمیه رسالت سنگینی بر عهده دارند./950/302/ب2

ارسال نظرات