۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۳۴۰
رییس امور مساجد شهرری خبر داد؛

استقبال گسترده و پرشور دانش آموزان شهرری از اعتکاف ماه رجب

خبرگزاری رسا ـ رییس امور مساجد شهرری گفت: امسال استقبال گسترده دانش آموزان برای ثبت نام و شرکت در مراسم اعتکاف بسیار چشم گیر و مثال زدنی بود طوری که 9 مسجد برای دانش آموزان دوره اول راهنمایی تا پایان متوسطه اختصاص داده شد.
اصلاني

حجت الاسلام مهدی اصلانی، رییس امور مساجد شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به فرا رسیدن ولادت با سعادت امیرمومنان علی(ع) و ایام البیض، گفت: از برنامه‌های مهم امور مساجد شهرری در برگزاری مراسم اعتکاف، بالا بردن سطح کیفی آن است و این امر با استفاده از برنامه‌های خوب و تاثیر گذار و رفع آسیب‌های موجود محقق و عملی می‌شود.

 

وی افزود: با ارتقای سطح کیفی در مراسم معنوی اعتکاف ما شاهد افزایش سطح کمی هم خواهیم بود.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به اینکه امسال 60 مسجد در شهرری میزبان معتکفان خواهد بود، بیان داشت: تفکیک و تخصیص جنسیتی و سنی معتکفان از اموری است که امسال به صورت ویژه به آن پرداخته شده تا مساجد با نظمی مشخص میزبان معتکفان بانو و آقا با سنین مشخص باشند.

 

وی افزود: امسال استقبال گسترده دانش آموزان برای ثبت نام و شرکت در مراسم اعتکاف بسیار چشم گیر و مثال زدنی بود طوری که 9 مسجد برای دانش آموزان دوره اول راهنمایی تا پایان متوسطه اختصاص داده شد شایان ذکر است که اعتکاف دانش آموزی شهرری در سال گذشته بین شهرستان‎های استان تهران رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: در حال حاضر 23 مسجد به بانوان، 27 مسجد برای آقایان و 5 مسجد مشترک که از نظر مکانی مناسب و دارای فضایی کاملا مجزا است برای معتکفان معزز در نظر گرفته شده است.

 

رییس امور مساجد شهرری درباره بیمه معتکفان، تصریح کرد: همه افراد شرکت کننده در اعتکاف بیمه خواهند بود همچنین مساجد میزبان باید بیمه باشند تا ایمنی جانی و مکانی معتکفان تأمین شود.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای مسؤولان اجرایی و متقاضیان شرکت کننده، گفت: در راستای امنیت روانی معتکفان، همراه داشتن گوشی‌هایی که قابلیت تصویر برداری دارند برای بانوان مطلقا ممنوع است، همچنین در زمینه امنیت بهداشتی و غذایی مسؤولان باید توجه و مراقبت‌های ویژه‌ داشته باشند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.

 

این مقام مسؤول درباره برنامه‌های فرهنگی مساجد در این ایام، گفت: بر اساس کمک و مساعدت مرکز فعالیت‌های دینی، در راستای اعزام مبلغ و سخنران به مساجد میزبان و برگزاری برنامه‌های منظم برای معتکفان تلاش شده تا افزون بر خلوت و ازلت نشینی معتکفان جنبه بصیرت افزایی آنها نیز در نظر گرفته شود.

 

رییس امور مساجد شهرری در پیان خاطرنشان کرد: ما قصد برگزاری اعتکاف رمضانیه را نیز در دستور کار داریم و این احتمال وجود دارد که متقاضیان و شرکت کنندگان نسبت به ماه رجب دوبرابر شود./813/302/ب2

ارسال نظرات