۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۲۵۳۸۵
رییس تبلیغات اسلامی هیرمند:

گسترش انفاق و کمک به همنوع، نشانه رشد و تعالی یک جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند با بیان اینکه باید با آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب، انفاق را در جامعه ترویج دهیم، گفت: گسترش انفاق و کمک به همنوع، نشانه رشد یک جامعه است و نشان می‌دهد که آن جامعه در مسیر کمال قدم برمی‌دارد.
ظريف صيادي

حجت‌الاسلام جانعلی ظریف صیادی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: انفاق در منابع اسلامی به معنای بخشش مال به فقیران برای کسب رضای خداست که آثار آن تنها در پاداش‌های اخروى خلاصه نمى‌شود بلکه در همین دنیا نیز برکات چشمگیرى شامل حال انسان مى‌شود.


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند بیان کرد: انفاق افزون بر آنکه فاصله‌های طبقاتی را در جامعه کم می‌کند، روح ایمان، برادری و همنوع‌دوستی را در هم در انسان‌ها زنده نگه می‌دارد.


وی افزود: باید سعی کنیم انفاق، صدقه دادن و کمک کردن به همنوعان را از همان سنین کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم تا بدانند ما مالک واقعی آنچه داریم، نیستیم و باید حق خدا و مردم را بپردازیم.


حجت‌الاسلام ظریف‌صیادی اضافه کرد: به‌عنوان مثال می‌توانیم برای فرزندانمان قلک‌هایی تهیه کنیم تا مقداری از پول‌های خود را به نیت انفاق و کمک به همسن و سالان خود، داخل آن بیندازند و به این ترتیب، انفاق کردن را تمرین کنند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هیرمند با بیان اینکه ما دو نوع انفاق، یکی انفاق مال و دیگری انفاق علم داریم، خاطرنشان کرد: انفاق و صدقه یعنی این‌که روحیه اشتراک، درک و همدردی با دیگران و رفع کاستی‌های آن‌ها را داشته باشیم.


وی عنوان کرد: جامعه‌ای که مردم آن بخیل و خسیس هستند، نمی‌تواند به سعادت واقعی برسد؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «وَأَنفِقُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُواْ بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَةِ» در راه خدا، انفاق کنید و (با ترک انفاق  خود را به دست خود، به هلاکت نیفکنید./831/303/ب1

ارسال نظرات