۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۵۵۶
حجت الاسلام رضوی مهر مطرح کرد؛

ضرورت مطالعه سیره زندگی امام جواد با هدف ارائه الگو برای جامعه

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف با بیان این که فرهیختگان، عالمان و دانشمندان در زمینه­های علوم اسلامی به فکر برتر امام جواد(ع) اذعان و پیشوایی آن امام همام را ستایش می­کنند، بر مطالعه سیره زندگی آن حضرت با هدف ارائه الگوی مناسب برای جامعه تأکید کرد.
حجت الاسلام سيدجلال رضوي مهر، مشاور و نماينده رييس سازمان اوقاف در امور حوزه‌هاي علميه کشور

حجت­الاسلام سیدجلال رضوی­مهر، مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مقام و منزلت امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) پرچمدار نهضت علمی و مکتب­دار پیام­رسان دانش محمدی به بشریت عصر خویش است.

 

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مناظرات علمی امام جواد(ع) اظهار داشت: حضرت جوادالائمه(ع) توانست در مناظرات علمی با مغفولیت دشمنان و ضعف سایر ادیان، برتری اسلام را نمایان و در رشته­های مختلف علوم اسلامی به عنوان صاحب نظری اصلی ابراز وجود کند؛ علماً و عملاً دوست و دشمن به مقام منیع امامت امام جواد اقرار کنند.

 

این کارشناس دینی ضمن بیان جایگاه شخصیتی امام جواد(ع) تصریح کرد: آن حضرت همواره تحت تعقیب تروریست­هایی بود که نمی خواستند از خاندان بنی هاشم، شخصیتی زیرک، هشیار، بصیر، عالم و اهل سخاوت و دانای کتاب خدا چون خورشید در آسمان افکار بدرخشد.

 

وی با اشاره به مقام علمی امام جواد(ع) گفت: آن حضرت در رشته­های مختلف علوم با ایجاد شبکه وسیع علمی توانست با پیگیری رشته های تخصصی فقه، تفسیر، کلام، ادیان و نقد نظریات آرای سایرین، حقیقت عصمت و ولایت خویش را به اثبات برساند.

 

حجت­الاسلام رضوی­مهر به بیان روایتی پرداخت و یادآور شد: اتحاد اسلام در امت اسلام، از جمله هدایت های امام جواد(ع) است؛ آن حضرت می فرمایند مؤمن همواره نیازمند به توفیق و مدد الهی، وجدانی بیدار باش و قبول نصیحت از اهل موعظه است.

 

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: حضرت جوادالائمه(ع) از جمله امامان جوان ما بوده که به امامت رسیده است و  زمینه سازی فرهنگ مهدویت را به عهده گرفت و به تدریج امت اسلام را برای دوران غیبت یادآوری کرد.

 

این کارشناس با بیان اینکه اعلمیت دینی امام جواد(ع) مرزهای زمان را درنوردید، اظهار داشت: امام جواد(ع) با توطئه دشمنان به شهادت رسید، اما هرگز افکار، علم، معنویت و بصیرت آن حضرت به عصر خویش خلاصه نشد، بلکه اعلمیت آن حضرت مرزهای زمان را درنوردید و امروز اندیشه تابناک جوادالائمه(ع)، از افتخارات جامعه بشری است.

 

وی افزود: فرهیختگان، عالمان و دانشمندان در زمینه­های علوم اسلامی به فکر برتر امام جواد(ع) اذعان و پیشوایی آن امام همام را ستایش می­کنند.

 

حجت­الاسلام رضوی­مهر درباره مقتدا بودن امام جواد(ع) برای شیفتگان خاندان نبوت، تصریح کرد: اذکار و اوراد آن حضرت که در کتب ادعیه وارد شده، نورانیت باطن او را کشف می­کند که شیفتگان اهل بیت(ع) و دلباختگان خاندان نبوت از افتخارات خود، مقتدا بودن امام جواد(ع) را در امر تقوا، مددرسانی به نیازمندان، مهربانی، دستگیری از محتاجان و همچنین علمداری بندگی خدا می­دانند.

 

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در پایان با بیان اینکه ولادت امام جواد(ع) دشمنان را به یأس کشانید، گفت: امید است در اعیاد متبرکه ماه رجب، خصوصاً میلاد امام جواد(ع) با مطالعه سیره زندگی آن امام همام، بتوانیم الگویی با برداشت­های علمی از زندگی آن حضرت برای نسل کنونی ارائه دهیم و محوریت اتخاذ مواضع شخصی و حقوقی خود را بر محور دانش آن حضرت مترتب کنیم؛ آن حضرت با تولد خود دشمنان را به یأس کشانید./822/ت302/ی

ارسال نظرات