۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۲۵۶۴۷
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

همایش صدف کوثر بایداحیاگر حق حضرت خدیجه باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة‌المصطفی گفت: همایش ملی صدف کوثر باید احیاگر حق حضرت خدیجه(س) باشد و بتواند در نهادهایی همچون المصطفی، حوزه علمیه، بخش خواهران و دانشگاه ها موجی از توجه را نسبت به شخصیت حضرت خدیجه(س) ایجاد کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، رییس جامعةالمصطفی در جلسه برگزارکنندگان همایش ملی صدف کوثر که پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت جوادالائمه (ع) و خوش آمدگویی و تقدیر از تمامی دست اندرکاران برگزاری همایش ملی صدف کوثر، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام در تمامی ادوار با کج رویهای فراوانی مواجه بوده است. از صدر اسلام تا کنون، در میان عامه و اهل سنت، دو گرایش اهل بیتی و گرایش بنی امیه­ای مشاهده می شود که گرایش اموی، پس از رحلت پیامبر اسلام، در مقاطع مختلف و با فراز و فرود فراوان، به دستکاری و انحراف تاریخ اسلام پرداخته است.

 

وی با تاکید بر لطمه دیدن جهان اسلام و به ویژه اهل سنت از کج روی ها و انحرافات پدیدآمده از سوی گرایش اموی، تصریح کرد: این گرایش که دنباله آن تا به امروز با پدید آمدن جریان هایی همچون داعش ادامه دارد، فراتر از بحث شیعه و سنی، تلاش می کند اهل سنت را از اهل بیت(ع) جدا نماید.

 

رییس المصطفی افزود: مهم ترین نگرانی امروز جهان اسلام این است که گرایش بنی امیه جهان اسلام را در خود هضم نماید و مع الاسف برخی تندروی های نیز آتش بر این هیزم می ریزد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی یکی از این دستکاری های تاریخ اسلام توسط گرایش اموی، را در معرفی شخصیت حضرت خدیجه(ص) خواند و ابراز داشت: حق حضرت خدیجه(س)، به عنوان ام المومنین و پیشگام در تاسیس اسلام در کنار پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) باید احیاء گردد و همایش ملی صدف کوثر وظیفه دارد با بازشناسی شخصیت و غبارزدایی از این چهره نورانی، الگویی درخشان به جوانان، دختران و بانوان ارائه دهد.

 

وی مواجهه عالمانه و فرهنگی را بهتری نوع تقابل در برابر گرایش اموی دانست و تصریح کرد: حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س)، دارای یک ویژگی مشترک هستند و آن اینکه هر سه در یک نقطه عطف و بحران بزرگ دنیای اسلام، نقش آفرینی کردند. جامعه المصطفی، معرفی این سه بانوی بزرگ جهان اسلام را به همه مسلمان، به عنوان الگوهایی درخشان، وظیفه خود می داند.

 

رییس المصطفی با تأکید بر لزوم برداشته شدن گامی جدید با ادبیاتی غنی تر از گذشته در موضوع خدیجه شناسی، اظهار داشت: همایش ملی صدف کوثر باید بتواند در نهادهایی مانند المصطفی، حوزه علمیه، بخش خواهران و دانشگاه ها موجی از توجه را نسبت به شخصیت حضرت خدیجه(س) ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان با اشاره به ضرورت راه اندازی بانک اطلاعات و کتابخانه تخصصی خدیجه شناسی، خواستار دقت بالای دبیرخانه علمی همایش صدف کوثر در ارزیابی مقالات ارسالی به این همایش شد و تاکید کرد: خروجی این همایش باید به تولید اثری متقن و جامع درباره شخصیت حضرت خدیجه(س) بیانجامد.

 

گفتنی است، در ابتدای این جلسه که با حضور حجج اسلام والمسلمین هاشمیان، رییس جامعه الزهرا، زارعان، رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، صفورایی، رئیس موسسه بنت الهدی، دکتر رضایی اصفهانی، مدیر مدرسه عالی قرآن و حدیث و جمعی دیگر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی، دبیر علمی همایش صدف کوثر، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این همایش را ارائه نمود.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از جمله صدور فراخوان همایش، دعوت از سخنرانان، دیدار با رهبر معظم انقلاب و آیات عظام، برگزاری نشست خبری، هماهنگی با صدا و سیما، جمع آوری آثار و...، خاطرنشان کرد: رایزنی با مدارس خارج از کشور، دعوت از علمای اهل سنت، تکریم از صاحبان آثار پیرامون شخصیت حضرت خدیجه(س) و ... از دیگر اقداماتی است که هم اکنون در دست اقدام می باشد.

 

دبیر علمی جشنواره صدف کوثر، با اشاره به برگزاری یک پیش نشست در بهمن ماه سال گذشته، از برگزاری دو پیش نشست دیگر در موسسه آموزش عالی بنت الهدی و جامعه الزهرا(س)، تا 29 مهر، زمان برگزاری این همایش ملی، خبر داد./907/د102/ی

 

منبع: جامعةالمصطفی

ارسال نظرات