۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۲۵۶۸۹
استاد حوزه علمیه سیرجان:

روحانیان سیره و منش اهل بیت را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به ولادت امام جواد(ع)، گفت: روحانیان اهل بیت(ع) را به مردم معرفی کنند و بگویند که همراهی با اهل بیت(ع) است که به ما کمک می‌کند عزت خود را حفظ کرده و زندگی خوبی را برای خود برقرار کنیم.
امام جواد  امام جواد(ع)

حجت الاسلام محمدعلی مظفری، استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با ولادت امام جواد(ع)، گفت: تنها فرزند امام هشتم شیعیان که در اواخر عمر این امام بزرگوار به دنیا آمد، امام جواد(ع) است.

 

وی افزود: امام جواد(ع) در سال7 سالگی زمانی که پدر خود را از دست داد به امامت رسید و در سن 25 سالگی به شهادت رسید.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که امام جواد(ع) در سن کوچکی به امامت رسید، اظهار داشت: این امام چون در سن 7یا 8سالگی به امامت رسد مردمان آن روز نمی توانستند از یک پسر کوچک اطاعت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارهایی که امام جواد(ع) در مدت عمر خود انجام دادند این بود که تمام سؤال ها و شبهات مردم را جواب می داد و حتی با آن ها مناظره می کرد و همه با تعجب هنگام جواب سؤالات خود از حضرت، به ایشان نگاه می کردند.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که دشمنان همیشه حرف امام را قبول نمی کردند و نیاز به معجزه از طرف امام داشتند، ابراز داشت: دشمنان اهل بیت همیشه می خواهند مردم را از راه آن ها دور کنند تا اهل بیت از ذهن های مردم فراموش شود.

 

این استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که دشمن بر تک تک انسان های مسلمان برنامه ریزی کرده، یادآور شد: مردم متأسفانه اهل بیت(ع) را فراموش کرده اند، در حالی که باید بدانند زمانی زندگی خوبی را می توانند برای خود فراهم کنند که اهل بیت را به خانه خود دعوت کنند.

 

وی ابراز داشت: قرآن و سنت دو رکن اساسی مردم باید باشد که پیامبر اکرم در آخر عمر خود این توصیه را به تمام مردم کردند که به این توصیه عمل کنند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که مردم به ظواهر دنیا روی آورده اند، خاطرنشان کرد: دوست داشتن دنیا، آخرت را از ذهن مردم دور کرده زیرا یکی از تأثیرات حب دنیا این است که انسان را دلبسته به دنیا می کند.

 

وی اظهار داشت: دشمن با استفاده از رسانه هایی همچون ماهواره و شبکه های اجتماعی مردم را به سمت دنیا سوق داده که این بزرگترین خطر برای ما مردم محسوب می شود.

 

وی در پایان گفت: روحانیان اهل بیت(ع) را به مردم معرفی کنند و بگویند که همراهی با اهل بیت(ع) است که به ما کمک می‌کند بتوانیم عزت خود را حفظ کنیم و زندگی خوبی را برای خود برقرار کنیم./9707/302/ب2

ارسال نظرات