۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۵۷۶۹
آیت الله طه محمدی:

کوتاهی در حفظ آرمان‌های شهدا خیانت به نسل آینده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طه محمدی بر ضرورت حفظ آرمان‌های شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر در حفظ آرمان های و آثار شهدا کوتاهی کنیم هم به نسل خود و هم به نسل آینده خیانت کرده ایم.
آيت‌الله طه محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در سومین یادواره اسوه های صبر و مقاومت که در سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت یادواره شهدا، اظهار داشت: یادواره شهدا از مسائلی است که باید مداوم باشد تا اثرگذاری آن زیاد باشد.

 

وی افزود: کاری که ما برای شهدای کشور اعم از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم انجام می دهیم گسترده است ولی نسبت به جایگاه و مقام آن بزرگواران بسیار ناچیز است و باید در این زمینه توجه بیشتری شود.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه خاطر نشان کرد: باید در عرصه جهاد و شهادت فعالیت های زیادی صورت گیرد تا فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ترویج پیدا کند.

 

وی به ارزش انسان در زندگی دنیوی اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از انسان ها ارزش و قیمت ناچیزی دارند که از آن جمله می توان به صدام اشاره کرد که با مرگ او خللی در احساسات و زندگی کسی در جهان وارد نشد.

 

نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری ادامه داد: در زمان ارتحال امام خمینی(ره) در حدود 10 میلیون نفر در تشییع جنازه شرکت کردند و خداوند شاهد است که از زمین و زمان صدای ناله و شیون بلند بود.

 

وی به جایگاه شهدای مدافع حرم در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از افرادی که در این جهان دارای ارزش و جایگاه هستند شهدای مدافع حرم هستند که برای عزت و ناموس کشور و دفاع از کیان اسلام به میدان جنگ رفتند.

 

آیت الله طه محمدی گفت: همه ما وظیفه داریم که از آثار اولیای الهی حفاظت کنیم تا آیندگان نیز بتوانند در مسیر زندگی خود از آن ها بهره ببرند.

 

وی افزود: اگر در حفظ آثار شهدا کوتاهی کنیم هم به نسل خود و هم نسل آینده خیانت کرده ایم از این رو باید همه اهتمام خود را در این راه قرار دهیم.

 

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم استان همدان با حضور امام جمعه و تنی چند از مسؤولان کشوری و لشکری تقدیر و تشکر به عمل آمد./979/202/ب1

ارسال نظرات