۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۲۵۹۵۹
از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام شد؛

فراخوان ارسال آثار به سومین همایش تقدیر از آثار و پایان‌نامه‌های تقریبی

خبرگزاری رسا ـ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشو (استان کردستان ) بنا دارد برای تشویق پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی از پایان نامه های دفاع شده در سطح ارشد و دکتری و نیز کتب تقریبی تقدیر کند.
پايان نامه

به گزارش خبرگزاری رسا، پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور (استان کردستان) بنا دارد در راستای توسعه بخشیدن به فعالیت هایی علمی ثمر بخش و سازنده در جهان اسلام و به منظور تقویت پشتوانه علمی اندیشه وحدت اسلامی و تشویق پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی از پایان نامه های دفاع شده در سطح ارشد و دکتری و نیز کتب تقریبی تقدیر کند.

 

شناسایی استعدادهای علمی تقریبی و تقدیر از آنها، حمایت از کتب و پایان نامه های تقریبی، بررسی دیدگاه های تقریبی در عرصه بین الملل و داخل، زمینه‌سازی برای تبادل نظر بین اندیشمندان تقریبی معاصر ، بهره گیری از روش های مطالعاتی جدید در حوزه تقریب مذاهب اسلامی از اصلی ترین اهداف برگزاری این همایش است.

 

فقه مقارن مذاهب اسلامی؛ حقوق بین الملل اسلامی؛ حقوق تطبیقی مذاهب اسلامی؛ کلام تطبیقی؛ علوم حدیث مقارن؛رجال مشترک؛ پیشوایان و طلایه داران اندیشه تقریب ؛ عوامل همگرایی و واگرایی در جهان اسلام ؛علوم قرآن و تفسیر مقارن ؛ نقش هنرهای اسلامی در تقریب مذاهب ؛ موانع و راهکارهای تقریب مذاهب اسلامی ؛نقش و جایگاه جهان اسلام در عرصه روابط بین الملل و ... از موضوعات پژوهشی همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند یک نسخه از کتاب یا رساله صحافی شده یا فایل pdf به ضمیمه تصویر صورت جلسه دفاعیه را از طریق ایمیل   Qom.taghrib@yahoo.com یا به صورت حضوری به دبیرخانه همایش واقع در قم بلوار 15 خرداد، نبش کوچه 4، پژوهشگاه مطالعات تقریبی 02537755446 ارسال کنند.

 

شایان ذکر است، مهلت ارسال آثارحداکثر تا 18 اردیبهشت ماه 95 و زمان برگزاری همایش 22 اردیبهشت‌ماه 95 است./998/102/ب2

 

منبع: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

ارسال نظرات