۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۲۳۲۳۴
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه مطرح کرد؛

شایسته سالاری و خدمت رسانی مهم ترین ملاک انتصاب مسؤولان در نظام اسلامی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که ملاک انتصاب کارگزاران در حکومت اسلامی شایسته سالاری و خدمت رسانی است، گفت: در نظام اسلامی بر خلاف نظام های غربی وابستگی حزبی و گروهی برای انتصاب مدیران خیانت به مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز در دیدار با رییس و اعضای شورای شهر قم  که در سالن اجتماعات پشت محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به این که شورای شهر مهم ترین وظیفه را برای اداره امور شهر و شهروندان به بهترین نحو بر عهده دارد، افزود: اداره یک شهر به دلیل سلایق گوناگون مردم و مدیران کار سختی است.

 

وی افزود: اما اگر در مدیریت کلان شهری در انتصاب مدیران به شایسته سالاری، خدمت رسانی و مسؤولیت پذیری توجه شود به طور یقین خواهیم توانست رضایت بیشتر مردم را کسب کنیم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که قم مهد انقلاب و اسلام بوده و همگان  انقلاب را با نام قم می شناسند، تصریح کرد: فرآیند توسعه و پیشرفت در قم به عنوان مرکز و نماد انقلاب باید از سایر شهرها سرعت و رشد بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که شاید انتصاب مدیران براساس وابستگی های حزبی و سیاسی برای عده ای مفید باشد، اما هرگز نخواهد توانست نظر مثبت عامه را به همراه داشته باشد، اظهار کرد: بنابراین انتصاب بر اساس شایسته سالاری مهم ترین ملاک برای توسعه یک شهر و استان و جلب رضایت مردم است.

 

وی با تأکید بر این که در نظام اسلامی قومیت و حتی وابستگی خانوادگی ملاک انتصاب مسؤولان نیست، گفت: اگر نهادهای خدمت گزار به مردم به احزاب و جریان های سیاسی وابسته باشند هرگز نخواهند توانست آن طور که شایسته است به مردم خدمت کرده و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که مشارکت مردمی  و برنامه ریزی درست مسؤولان راهکار توسعه شهر است، گفت: متأسفانه در حال حاضر به دلیل عدم استفاده درست از توانمندی های مردمی در مدیریت شهر، شهرداری ها مجبور به دریافت وام های بانکی برای انجام پروژه های خود هستند که این وام ها نه تنها به توسعه شهر کمک نکرده، بلکه موجب پرداخت هزینه های گزاف به دلیل تأخیر در پرداخت سود وام از درآمدهای بیت المال شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که نظام ما یک نظام انقلابی و اسلامی است، ادامه داد: باید عملکردهای ما هم مانند نام نظام اسلامی باشد و اگر غیر از این باشد و اعتقاد و مبنای عملکرد ما متفاوت باشد عنوان اسلامی بر نظام نخواهد توانست، هدف اصلی اسلام را محقق کند و در چنین نظامی تنها نام اسلام باقی خواهد بود و اسلام در عمل جایی در چنین حکومتی نخواهد داشت.

 

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر قم باید با کمک مردم و خیران در رفع مشکلات مردم و توسعه شهری تلاش کنند و در این زمینه باید طبق رهنمود رهبر معظم انقلاب اقدام و عملی انقلابی و جهادی داشته باشند و برای تحقق نیازهای شهری به جای تکیه بر بیگانگان باید به توانمندی های داخلی خود اتکا کنند./968/202/ب2

ارسال نظرات