۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۲۳۴۰۴
مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور خبر داد؛

تجمیع بانک اطلاعات قرآنی کشور در آینده نزدیک

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور از تجمیع بانک اطلاعات قرآنی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تجمیع بانک اطلاعات قرآنی کشور چند روز پیش در جلسه این سازمان به تصویب رسید که به محض دریافت و رسیدن بودجه سریعا کار آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام سید حسین کوششی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید حسین کوششی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور، امروز در نخستین نشست هم اندیشی قرآنی استان های منطقه 5 کشور، با اشاره به کمبودها و ضعف های فعالیت های قرآنی در کشور گفت: نخستین پرسشی که باید صورت گیرد این است که آیا ما 37 سال پس از انقلاب اسلامی توانسته ایم توفیقات خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی به دست آوریم یا نه.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در زمینه امور قرآنی فعالیت خوبی پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته و قاریان و حافظان خوبی هم تربیت شده است که البته باز هم فضا برای چنین فعالیت های وجود دارد و شرایط فعلی با وضعیت ایده آل فاصله دارد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ضعف ها و کمبودهای فعالیت قرآنی در کشور افزود: به نظر بنده به آن صورتی که می شد و ظرفیت وجود داشت، نتوانسته ایم موفق عمل کنیم؛ چرا که اگر در این زمینه موفق عمل می کردیم، سبک زندگی قرآنی در جامعه رواج می یافت و رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی را در جامعه مطرح نمی کردند.

 

حجت الاسلام کوششی در ادامه با انتقاد از کثرت متولیان قرآنی در کشور خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی نظارت دستگاه های حکومتی بر تمامی فعالیت های جامعه از جمله فعالیت های قرآنی ضروری است؛ اما سؤال اینجا است که تعداد ارگان ها و نهادهایی که قرار است متولی این امر شده و بر فعالیت های قرآنی نظارت کنند چه مقدار است؟  که به نظر بنده سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه ذاتی نظارت را بیشتر از سازمان ها و ارگان های دیگر بر عهده دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این نشست هم اندیشی که قرار ازست در سراسر کشور برگزار شود تأکید کرد: هدف از این نشست ها که البته امروز اولین جلسه آن را به میزبانی زنجان برگزار می کنیم این است که به دلیل کثرت مناطق کشوری و فعالیت های قرآنی، باید برای تحقق آرمان های قرآنی یک تعامل خوب و سازنده ای بین استان ها در این زمینه صورت می گرفت که کارهای خوب قرآنی در استان های دیگر نیز تکرار شود.

 

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در ادامه گفت: از همین رو ما متناسب با آسیب ها، بایدها و نبایدهای منطقه ای، ضرورت ایجاد مناطق جداگانه ای کشوری برای تعامل و تمرکز فعالیت های قرآنی احساس کردیم که امیدواریم خروجی خوبی نیز داشته باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به صدور مجوزهای مؤسسات قرآنی با شیوه ای جدید در آینده نزدیک افزود: عملیاتی شدن تصمیمات هیأت نمایندگی رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور یکی از ضرورت هایی است که برای پیشبرد اهداف قرآنی از اهداف بالایی برخوردار است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: از این رو پس از تصمیماتی که در این هیأت به تصویب رسیده است از آینده نه چندان دور، تمام مجوزهای مؤسسات و نهادهای قرآنی با دو امضا صادر خواهد شد که البته نه به سبک سابق بلکه با تجمیع های خوبی که جدیدا صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام کوششی در پایان با انتقاد از عدم وجود یک منبع اطلاعاتی جامع در زمینه امور قرآنی کشور گفت: تجمیع بانک اطلاعات قرآنی کشور چند روز پیش در جلسه این سازمان به تصویب رسید که به محض دریافت و رسیدن بودجه سریعا کار آغاز خواهد شد تا این جای خالی که به شدت احساس می شود را تکمیل کنیم./202/949/ب1

ارسال نظرات