۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۲۳۴۴۹
آیت الله علما:

سر دادن شعار استقلال، با وابستگی به کشورهای بیگانه منافات دارد

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی گفت: در کشوری که شعار استقلال سر داده می شود، وابستگی به کشورهای بیگانه شایسته نیست.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در جمع مدیران ارگان های شهرستان هرسین ابراز داشت: کشور ایران از ذخایر غنی و پربار برخوردار بوده و علاوه بر بهره مندی از ذخایر عظیم نفتی و گازی، خاک زرخیر ایران معدن ثروت های بی شماری است.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب نشانگر اهمیت مقوله اقتصاد در کشورداری است از این رو در دهه اخیر رهبر آگاه و بصیر ایران بارها بر این مقوله تأکید داشته اند.


امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: باید از داشته های خود نهایت بهره را برد و اجازه نداد دشمنان با تحمیل فشارهای اقتصادی کشور را مشکل بیاندازند، باید از ظرفیت های موجود هر منطقه با برنامه ریزی مناسب بهره برداری کرد.


آیت الله علما خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی شعار استقلال را سر می دهند اما وابستگی به کشورهای بیگانه با این شعار منافات دارد، کشوری که از استقلال کامل برخوردار باشد باید نیازهای اولیه خود را تأمین نماید.


وی اظهار داشت: وجود خیل عظیم جوانان بیکار در کشور نشان دهنده عدم بکارگیری راهکارهای اقتصاد مقاومتی است از این رو باید با مدیریت صحیح و انجام پروژه های کوچک اقتصادی موقعیت های شغلی برای جوانان بوجود آورد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تأکید کرد: ایجاد کارهای کوچک اقتصادی هر چند تغییرات اساسی در اقتصاد کشور ایجاد نمی کند اما وضعیت معیشتی خانواده ها را بهبود می بخشد.


امام جمعه کرمانشاه نقش بانک ها در ایجاد موقعیت های شغلی کوچک را مهم دانست و گفت: مشکلات موجود به دلیل کمبود سرمایه نبوده و نیازمند تغییر در الگوی مدیریتی است.


آیت الله علما در پایان عنوان داشت: در صورت بکارگیری راهکارهای اقتصاد مقاومتی و بهره برداری بهینه از شرایط موجود در کشور، ایران می تواند به اقتدار جهانی دست یابد و حرف اول را در دنیا بزن./857/202/ب3

 

ارسال نظرات