۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۶۹۱
وزیر کار و رفاه اجتماعی:

کارفرمایان جان ندارند/ وزیر بیکاران نیز هستم

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دولت با همه مشکلات کار را جلو می برد، گفت: امیدواریم که از برجام نتایج خوبی بگیریم؛ ما در کشور به همدلی نیاز داریم تا کارهای به خوبی انجام شود، در فضای آرام می توان خدمات را راحت تر ارائه کرد.
علی ربیعی وزیر کار دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع و علما در قم دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مراجع و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عصر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی با بیان این که امروز وضعیت زندگی سخت است، افزود: نمی توان تحول اساسی انجام داد چون کارفرماها جان ندارند، اگر فشار زیادی آورده شود همین چند شغل از بین می رود؛ سعی کردیم با شیب آرام فاصله تورم و مزد را کم کنیم.

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که در دولت یازدهم دو و نیم درصد وضع بهبود پیدا کرده است، اظهار داشت: در این دولت مزد را از تورم پیشی دادیم، ما وزیر بیکاران نیز هستیم و باید شغل ایجاد کنیم، البته وظیفه اصلی این کار با دستگاه های دولتی است و ما تنظیم گری و پیگیری می کنیم.

 

وی ادامه داد: وام های ارزان قیمت داده می شود که کارهای کوچک در روستاها راه اندازی شود، بخشی از کار این وزارتخانه ایجاد اشتغال است که امسال با جهت گیری 800 هزار شغل پیگیری می شود، بخش دیگر کار مبارزه با فقر است.

 

 ربیعی با بیان این که یارانه افراد ثروتمند را حذف کردیم تا به اقشار ضعیف رسیدگی بیشتری صورت گیرد، ابراز داشت: سعی کردیم انصاف را در رفتار خود در نظر بگیریم، خدا را شاهد می گیریم که به هیچ عنوان اجازه تعدی به اموال کارگران ندادیم، ممکن است فسادهایی وجود داشته باشد اما 100 هزار میلیارد تومان اموال بازنشستکان در دست ماست و ما از آن مراقبت کردیم.

 

وی عنوان کرد: سعی کردیم حتی یک ریال از بیت المال اضافی خرج نشود، دولت با همه مشکلات کار را جلو می برد و امیدواریم که از برجام نتایج خوبی بگیریم؛ ما در کشور به همدلی نیاز داریم تا کارهای به خوبی انجام شود، در فضای آرام می توان خدمات را راحت تر ارائه کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات