۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۲۳۹۷۱
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

حق کارگر باید رعایت شود/ با حمایت از تولید داخلی منافع کارگران نیز تأمین می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: باید حقوق کارگر را رعایت کرده و به کارگر احترام بگذاریم چرا که این قشر پایه اصلی توسعه و پیشرفت کشور را تشکیل می‌دهند.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، نماز سیاسی عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور گسترده مسئولان شهری و مردم ولایی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب محرومان و پابرهنگان بود و مردمی که از ظلم و ستم استبداد خسته شده بودند زیر پرچم ولایت جمع شده و علیه حکومت طاغوت قیام کردند.

 

وی افزود: دستیابی به استقلال و آزادی، اجرای احکام و تعالیم دین مبین اسلام از جمله خواسته‌های اصلی ملت ایران در دوران انقلاب به شمار می‌آید اما مردم ما در کنار این خواسته‌ها توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات معیشتی خود را نیز طلب می‌کردند.

 

خطیب جمعه شهرستان کرج با اشاره به برگزاری مراسم‌هایی در جهت تجلیل از کارگران گفت: باید کار به صورت ریشه‌ای انجام شود و زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسیم که حقوق کارگر رعایت شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: کارگر پایه اصلی توسعه و پیشرفت کشور را تشکیل می‌دهد و اگر این قشر مشکلات آنها برطرف نگردد به طور قطع کل کشور آسیب می‌بیند.

 

وی گفت: حمایت از تولید ملی، خرید کالای داخلی، مبارزه با قاچاق کالا و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موجب می‌شود که کارگران دارای امنیت شغلی بوده و بازار کار آنها تهدید نشود و از سوی دیگر استقلال و پیشرفت کشور و دستیابی به توسعه نیز محقق می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: به طور قطع شهید مطهری و اندیشه‌های ایشان که برگرفته از احکام ناب اسلامی بود یکی از پایه‌های اصلی بصیرت‌افزایی جامعه را در دوران انقلاب تشکیل می‌داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: امروز نیز اندیشه‌های شهید مطهری ناب و تازه است و نسل جوان تشنه دریافت معرفت دینی می‌تواند از این سرچشمه ایشان بهره‌مند شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: معلم وظیفه بسیار سنگینی در جامعه دارد و باید با حمایت از معلمان زحمتکش آنها را در جهت انجام وظایف خود یاری کنیم. مباحث مربوط به ظلم و ستم استکبار جهانی از جمله تعرض به دارایی‌های ایران از سوی دولت آمریکا بخش دیگری از سخنان امام جمعه کرج را تشکیل می‌دهد.

 

وی از مسئولان خواست تا در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا کوتاه نیامده و قاطعانه از حقوق ملت دفاع کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی همچنین به مسائل فرهنگی نیز اشاره کرد و از متولیان امر به ویژه وزارت ارشاد خواست تا اهتمام بیشتری در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی، مبارزه با ریشه‌های فساد فرهنگی داشته باشند و از مدیران کارآمد،‌ متدین، انقلابی و ولایی برای پست‌های حساس فرهنگی استفاده کنند./922/101/ب3

ارسال نظرات