۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۲۴۲۳۵
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

نیکی در مقابل بدی از نشانه‌های کرامت نفس و کمال ایمان است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: نیکی کردن در برابر کسی که به انسان بد کرده نشانه کرامت و کمال ایمان است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در درس خاج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق می‌فرماید نیکی در مقابل بدی از نشانه‌های کرامت نفس و کمال ایمان است.

 

وی افزود: انسان‌هایی که از نفس با کرامتی برخوردار هستند حتی اگر ایمان هم نداشته باشند در مقابل بدی، بدی نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری بیان داشت: امام علی(ع) می‌فرماید اگر کسی در مقابل بدی خوبی نکرد این انسان با کرامتی نیست؛ پس اگر دین را در نظر نگیریم کرامت ایجاب می‌کند انسان‌های با شخصیت در مقابل بدی، بدی نمی‌کنند.

 

وی اضافه کرد: انسان‌های مومنی که ایمانشان کامل است هرگز در برابر بدی دیگران بدی نمی‌کنند اما اگر انسان در سطح پایینی از ایمان باشد ممکن است چنین رفتاری از او سر بزند ولیکن اگر ایمان انسان کامل شد هیچگاه در برابر کسی که به او بد کرده بدی نمی‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند نشانه کمال ایمان آن است که فرد با ایمان مقابله نمی‌کند بدی کسی را که به او بد کرده مگر به نیکی کردن.

 

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطر نشان کرد: نیکی کردن در برابر کسی که به انسان بد کرده نشانه کرامت و کمال انسان است./813/202/ب3

ارسال نظرات