۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۴۷۸۲
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس:

لزوم توجه بیشتر به فعالیت خواهران در کانون های مساجد محسوس است

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: لزوم توجه بیشتر به طیف گسترده فعالیت خواهران در کانون های مساجد محسوس است.
 کانون های مساجد

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز 14 اردیبهشت در جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با رابطان و فعالان خواهر کانون های مساجد این شهرستان که در محل این شورا برگزار شد، گفت: فعالیت های خواهران در کانون های فرهنگی و هنری مساجد طیف گسترده ای از برنامه ها را شامل می شود و براساس طرح سطح بندی که اجرا شده، حدود 60 درصد فعالیت ها مربوط به بخش خواهران است که نیازمند توجه بیش از پیش است.

 

وی خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه ها باید سعی شود سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) بودن شیراز مد نظر قرار داده شود و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه زنان و سبک زندگی اسلامی نیز نصب العین باشد.

 

باقری افزود: این برنامه ها در رشته های قرآنی، فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، مذهبی، اردویی، کتابخوانی است و به مناسبت های مذهبی و ملی نیز مراسم های ویژه تدارک دیده می شود. باقری ادامه داد: محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان، جلسات هفتگی ختم صلوات، گفتمان هایی با موضوعات نماز، عفاف و حجاب، خانواده و مهدویت نیز در این حوزه انجام می شود و با برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های مختلف هنری و صنایع دستی نظیر فرش، خیاطی و گلسازی برخی از کانونه ای مساجد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اقدام به تولید محصولات داخلی و کارآفرینی به خصوص برای خواهران بی سرپرست کرده اند.

 

 سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس با اشاره به برنامه های بخش خانواده اظهار داشت: در این حوزه فعالیت هایی نظیر برگزاری مراسم هایی نظیر پیاده روی خانوادگی و اردوهای خانوادگی با هدف تقویت بنیان خانواده و گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی، کارگاه ها و دوره های آموزشی مهارت های زندگی و همسرداری، مشاوره های قبل و بعد از ازدواج و گفتمان ها و همایش های آسیب شناسی مسائل مربوط به این بخش برای جامعه هدف برگزار می شود که در این خصوص از اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها نیز استفاده می گرددو فعالیت های مربوط به عفاف و حجاب به خصوص در کانون تخصصی این رشته با برگزاری گفتمان ها و آموزش های اردویی و نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و مرتبط با عفاف و حجاب در طول سال برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه فریضه های امر به معروف و نهی از منکر نیز در اولویت برنامه های کانونهای مساجد قرار دارد، تاکید کرد: تذکر لسانی و غیر مستقیم در قالب تابلو نوشته و تهیه و توزیع کاتالوگ و بروشور از جمله فعالیت هاست و بصیرت افزایی نیز در برنامه ها مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج مساجد برنامه های در حال اجراست که در قالب کلاس های آموزشی برگزار می شود.

 

سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس در ادامه افزود: تعامل با مدارس دخترانه با همکاری آموزش و پرورش از برنامه هایی است که بصورت جدی دنبال می شود و در این خصوص نیز برنامه های متنوعی در حال برگزاری است.

 

شایان ذکر است، این نشست هم اندیشی به دعوت شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد و با حضور محمدرضا هاجری، رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، مهندس زهرا یقطین، مدیر روابط عمومی شورا، جمعی از اعضای شورا، احمد همتی بوشهری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، حجت الاسلام غلامحسین نیازی، مشاور وی و جمعی از مدیران این معاونت همراه بود و تعدادی از رابطان خواهر کانون های مساجد شیراز به ارائه طرح های خود پرداختند./919/101/ب2

ارسال نظرات