۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۲۵۲۵۲
مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي:

مدیریت نامناسب جشن‌های نیمه شعبان به فرهنگ مهدویت آسیب وارد می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر مدیریت و هماهنگی بهتر نهادهای فرهنگی و مذهبی در راستای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، گفت: بی‌تدبیری و مدیریت نامناسب جشن‌های این ایام به فرهنگ مهدویت آسیب وارد می‌کند.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی دهه مهدویت، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن شعبان المعظم و جشن‌های اين ماه، به ویژه جشن‌های نيمه شعبان و دهه مهدويت، باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که حضور و مشارکت مردم در این برنامه‌ها افزایش یابد.

 

وی افزود: مردم ما اشتیاق و علاقه‌مندی فراوانی به حوزه مهدویت داشته و به تبع آن در جشن‌های نیمه شعبان نیز حضور پرشوری دارند اما اگر موضوع مهدویت برای آن‌ها به درستی تبیین نشود از این منظر آسیب‌هایی را خواهیم دید.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: به همین دلیل برنامه‌ریزی شده تا چند کمیته جشن‌های دهه مهدویت در استان خراسان شمالی را مدیریت کرده و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی نیز برای برگزاری هرچه بهتر جشن‌های این ایام به نسبت سال‌های گذاشته افزایش یابد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با تأکید بر مشارکت نهادها در فضاسازی سطح شهر به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، خواستار هماهنگی و هم‌سویی دستگاه‌های مختلف در برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت شد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال می‌بایست جشن‌های خیابانی و مراسم تفرجگاه‌ها در نیمه شعبان همراه با نظم بیشتری برگزار شود، تصریح کرد: در این زمینه باید دستگاه‌های متولی و تشکل‌های دینی و مذهبی فعالیت جدی‌تری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌شود در دهه مهدویت در حوزه گفتمانی، بخش مساجد و هیئات مذهبی مدیریت منسجم‌ و جدی‌تری به نسبت گذشته صورت گیرد و جشن‌های این ایام با تدبیر و برنامه‌ریزی بهتری برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه این روند در مورد برگزاری جشن‌ها در مراکزی تحت عنوان ایستگاه‌های صلواتی نیز اجرا می‌شود، اضافه کرد: امسال در دهه مهدویت و نیمه شعبان سعی می‌شود ایستگاه‌های صلواتی در شهرها و مناطق مختلف استان با ضابطه منطقی‌تر و نظم بهتری اقدام به برگزاری جشن کنند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه هم‌زمان با نیمه شعبان در همه شهرستان‌های استان برنامه‌های محوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت روحانیان مبلغ و مستقر استفاده خواهد شد.

 

شیرالله عصمتی، مدير بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) استان خراسان شمالي نیز در این نشست، با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در دهه مهدویت، اظهار کرد: اعزام تعدادي از فعالان مهدوي به قم، دعوت از اساتيد و مداحان كشوري، برگزاري جشن در كانون‌هاي فرهنگی هنری مساجد و هيأت‌هاي مذهبي و غیره برخی از برنامه‌های این ایام به شمار می‌روند.

 

وی ادامه داد: برنامه‌های دهه مهدویت در خراسان شمالی بر اساس نوع مخاطبان ازجمله هنرمندان، مسجدی‌ها، عمومي و ساير اقشار تنظيم شده و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و هنری برگزار می‌شود.

 

عصمتی همچنین برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت مهدویت برای کارمندان را از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت برشمرد و افزود: در این دهه هزار و 500 نفر از کارمندان دولت در کلاس‌های ضمن خدمت زير پوشش برنامه‌های مهدويت شرکت می‌کنند.

 

وی یادآور شد: سال گذشته نیز هزار و 500 نفر از کارمندان در کلاس‌های ضمن خدمت درزمینهٔ مهدويت حضور یافته بودند./9314/202/ب1

ارسال نظرات