۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۲۵۳۹۸
امیرزاده خبر داد؛

تذکرات کتبی و شفاهی به غرفه‌‌داران برای رعايت آیین‌نامه‌ها و مقررات نمایشگاه کتاب تهران

رییس شوراي نظارت و ارزیابی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فعالیت‌های این شورا گفت: همزمان با آغاز نمایشگاه نظارت در بخش‌های مختلف انجام شده است و تذکراتی به برخی غرفه‌‍ داران مبني بر رعايت حقوق صنفي برابر آیین نامه‎ها و مقررات نمایشگاه داده شده است.
همایون امیرزاده

به گزارش خبرگزاری رسا، همایون امیرزاده، رییس شوراي نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فعالیت‌های این شورا گفت: همزمان با آغاز نمایشگاه نظارت در بخش‌های مختلف انجام شده است و تذکراتی به برخی غرفه‌‍ داران مبني بر رعايت حقوق صنفي برابر آیین نامه‎ها و مقررات نمایشگاه داده شده است.

 امیرزاده گفت: همکاری خوبی میان ناظران، ناشران و مسؤولان سالن‌ها  در بخش داخلي و بين‍اللملل طی سه روز گذشته وجود داشته است.  60 مورد تذکر شفاهی و 20 مورد تذکر کتبی به برخی غرفه‌ها  نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های ناشران دیگر داده شده است.

 
امیرزاده با اشاره به محتوای این تذکرات کتبی عنوان کرد: در این تذکرات  از مسئولان غرفه‌ها درخواست شده تا آیین‌نامه‌ها و مقررات نمایشگاه کتاب را رعایت کنند و کتاب‌های ناشران دیگر را در غرفه‌های خود عرضه نکنند. این تذکرات کتبی نتیجه بخش بود و نظارت هاي درون صنفي مثمر ثمر واقع شده‌اند. خوشبختانه با همکاری میان صنف به ويژه مديران كميته‍هاي داخلي و بين‌الملل و ناظران  كارگروه‌هاي شوراي نظارت  فضای آرام و خوبی در نمایشگاه شکل گرفته است و اين شورا كه با خرد جمعي مديران دولتي و منتخبين صنف اداره مي‌شود، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مناسب در اختيار  به دقت  تمامي  فرايندهاي اجرايي و محتوايي نمايشگاه كتاب را زير نظر دارد .
 
عضو شورای سياستگذاری نمايشگاه كتاب تهران افزود: اطمينان از اجراي درست ضوابط نشر كشور و صيانت از حقوق صنفي  ناشران دو هدف مهمي هستند كه شوراي نظارت و ارزيابي براي محقق شدن آن تلاش مي‌كند.
 
وی تاکید کرد: هیات رسیدگی به تخلفات ناشران تمایلی به بستن غرفه‌ها ندارد اما اگر غرفه‌هایی نسبت به این تذکرات مديران كميته هاي نشر داخلي و  بين‌الملل بی‌اعتنا باشند و بر انجام تخلفات خود اصرار ورزند، مطمئنا پرونده آن‌ها در هیات رسیدگی به تخلفات مطرح و برابر ضوابط و آیین‌نامه‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی رحمة الله علیه قرار دارد./998/د102/ق

 

منبع: ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

ارسال نظرات