۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۳۷۱
آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر ارشاد:

تحت هیچ شرایطی نباید در برابر عربستان کوتاه آمد

حضرت آیت الله نوری همدانی هدف اصلی در ارتباط با کشورهای دیگر را عزت و امنیت اسلام و مسلمانان توصیف کرد و ابراز داشت: ما هیچگاه نمی‌خواهیم با وابستگان به آمریکا ارتباط داشته باشیم.
آیت الله نوری همدانی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع درقم دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع درقم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شریف‌ترین اعمال را خدمت به مسلمانان توصیف کرد و گفت: باید در تقویت اسلام و سرکوب دشمنان و ارشاد گمراهان تمام سعی خود را به کار گیریم.

 

وی در رابطه با حج ادامه داد: ما می‌خواهیم عزت و امنیت اسلام و مسلمانان را حفظ کنیم و هدف اصلی ما اسلام و عزت اسلام است؛ اگر مستطیع احساس کند که عزتش خدشه‌دار می‌شود دیگر حج بر او واجب نیست.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نباید در مقابل کسانی که با استکبار و صهیونیسم مربوط هستند کوتاه بیاییم، اظهار داشت: عزت عربستان عزت الهی نیست و ما هیچگاه حاضر نیستیم در برابر کسی که به استکبار وابسته است تسلیم شویم؛ باید کاری کنیم که تحت هر شرایطی عزت ملت ایران و حجاج حفظ شود. باید تصمیمی بگیریم که با ارزش های اسلامی و انقلابی همخوانی داشته باشد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به وسعت کار وزارت ارشاد اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد از مهمترین موارد انقلاب اسلامی است و باید به تمام ابعاد زندگی توجه داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که اولین کار پیامبران الهی کار در عرصه فرهنگ است، گفت: کار وزارت ارشاد بسیار حساس، مهم، اثرگذار و نقش آفرین است که بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی در آن انجام شده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که یکی از منابع اصلی فرهنگ ما صحیفه سجادیه است، خاطرنشان کرد: در دعای 6 صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) می فرماید باید از خدا بخواهیم که در هر روز به ما توان خدمت و کار خیر بدهد و شریف ترین کار این است که انسان به افراد مسلمان خدمت کند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در رابطه با مساجد، اظهار داشت: بعد از انقلاب در فرهنگ سازی مساجد اقدامات خوبی انجام شده است ولی بسیاری از مساجد خالی هستند و امام جماعت ندارند؛ در تهران که بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد یک مجتهد مسلم وجود ندارد و این ضعف بزرگی است؛ لازم است که یک فقیه بزرگ مانند آیت الله خوانساری در تهران باشد.

 

وی ادامه داد: مسجد پایگاه بسیار مهمی است و برخی افراد که نماز جمعه نمی روند باید بتوانند به جای آن به مساجد بروند زیرا مساجد تربیت گاه شهدا است و باید در این زمینه سعی کرد که رونق بیشتری داشته باشد./843/پ202/ج

ارسال نظرات