۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۲۷۴۱۴
امام جمعه شهرستان خلخال:

حوزه های علمیه نقش مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی دارند

امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برای رفع معضلات اجتماعی، گفت: حوزه های علمیه نقش مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه شهرستان خلخال عصر امروز در نشست با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه عامل رفع بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی است.

 

وی زبان هنر را یکی از شیوه های  ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و گفت: هنرمندان با استفاده از زبان گویای هنر می توانند آموزه های قرآنی را در جامعه ترویج کنند.

 

امام جمعه شهرستان خلخال در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی در این شهرستان، تصریح کرد: شهرستان خلخال در زمینه فعالیت‌های قرآنی و توسعه و ترویج این فعالیت‌ها در سطح استان اردبیل عملکردی مطلوب و مناسب داشته و توانسته در این زمینه موفق عمل کند.

 

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر از سوی مؤسسه قرآنی نسیم وحی خلخال در عرصه‌های کشوری، بیان کرد: این مؤسسه در سال‌های متمادی در حوزه فعالیت‌های قرآنی درخشش خوبی داشته و توانسته برای هزاران قرآن‌آموز در این مؤسسه خدمات مناسبی را ارائه دهد که فعالیت این مؤسسه در زمینه توسعه فرهنگ قرآن در شهرستان نقش موثری را داشته است.

 

امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به ارائه آموزش‌های قرآنی مؤسسه قرآنی نسیم وحی خلخال برای بیش از 15 هزار نفر در سطح شهرستان، بیان کرد: این فعالیت‌ها باید در شهرستان مورد حمایت مسؤولان باشد تا این موسسه بتواند به اهداف والای خود در جامعه که همان توسعه و تعالی واقعی و قرآنی بوده دست یابد.

 

حجت الاسلام رشتبری افزود: توسعه و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه زمینه را  برای جلوگیری از ترویج فرهنگ مبتذل غرب فراهم کرده و نظام را از آسیب‌ها و گزندها صیانت می‌کند که باید برای رهایی از فرهنگ غرب تلاش کنیم تا فرهنگ قرآنی در جامعه بسط و گسترش یابد.

 

وی در مورد فعالیت حوزه علمیه شهرستان خلخال نیز گفت: حوزه‌های علمیه نیز نقش مؤثری در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه دارند که با توجه به فعالیت‌ های مطلوب و مناسب، حوزه علمیه خواهران خلخال توانسته در مسابقات قرآن حوزه‌های علمیه کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد./937/203/ب2

ارسال نظرات