۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۸۵۶
امام جمعه عجب شیر:

تکیه بر اقتصاد درون زا استکبار را مأیوس می کند

حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و تحقق ابعاد مختلف آن، گفت: دشمنان ایران و در رأس آنها آمریکای جنایتکار هدف خود را اقتصاد ایران قرار داده اند؛ اگر اقتصاد ما اقتصادی درون زا باشد حتی آمریکا نیز هیچ غلطی نمی تواند بکند.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تاكيد بر اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي مد نظر رهبري، اظهار داشت: اگر مسؤولان مي خواهند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عملي شود بايد كاغذ بازي را كنار بگذارند و با بهره گيري از بسيج مردمي، رهنمودهاي ايشان را عملي كنند.

 

وي اقتصاد مقاومتی را راه مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه اقتصادی کشور خواند و ابراز داشت: دشمنان ايران و در رأس آن ها آمريكا مي خواهند با فشار اقتصادي به كشور ما، نظام جمهوري اسلامي را به زانو درآورند در حالي كه اگر اقتصاد ما درون زا باشد، آن ها هيچ غلطي نمي توانند بكنند.

 

حجت اسلام شربیانی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در راستای تحقق مسأله اقتصاد مقاومتی، تبیین کرد: اگر دولت می خواهد رهنمودهای مقام معظم رهبری را عملی کند باید کاغذ و کاغذ بازی را کنار بگذارد و با کمک گرفتن از بسیج و تفکر بسیجی این رهنمودها را عملی کند.

 

وی با بیان این که اهداف اقتصاد مقاومتي با بهره گيري از توان بسيج و اقدام و عمل مسؤولان قابل تحقق است، اذعان داشت: این تفکر جهادی بسیجی است که می تواند بار دیگر در این برهه از زمان در جهت منافع انقلابی گام بردارد و در زمینه اقتصاد نیز عملکرد مطلوبی را ارائه دهد.

 

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه دشمنان اسلام فقط از نيروهاي مقاومت هراس دارند و مردم ايران هیچ گاه از تهدیدات تو خالی دشمن نمی هراسند و از آرمان های خود عقب نخواهند نشست، ادامه داد: ملت ایران در عهد خود با انقلاب استوارند و بر آموزه های امام راحل ثبات قدم داشته و دارند.

 

وی با اشاره به بیانات و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در برهه های مختلف، ادامه داد: ايشان هميشه مطالب مهمي را در مقاطع مختلف بيان مي كنند و مردم و مسؤولان با مرور زمان عمق بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي و تذكرات ايشان را به خوبي درك مي كنند.

 

امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه اقتصاد ایران در حال رکود است و کارخانجات در حال تعطیل شدن هستند، افزود: مسؤولان باید بدانند با دست روی دست گذاشتن چیزی حل نمی‌شود و باید با عملی کردن اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات غیراصولی در حالی که اکثر اجناس وارداتی در کشور تولید می‌شود این رکود اقتصادی را جبران کنند.

 

وی هدف اصلی اقتصاد مقاومتی را توجه به درون و استعداد های درون کشور دانست و ابراز داشت: اقتصاد درون‌زا و برون‌ نگر مورد توجه اقتصاد مقاومتی است، ولی منظور از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قطع رابطه با دنیا نیست و عمده این سیاست‌ها تکیه‌ بر توان داخلی و تولید است./302/854/ب1

ارسال نظرات