۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۲۸۴۱۲
امام جمعه منوجان:

سوم خرداد نماد ایثار، مقاومت و پیروزی است

امام جمعه منوجان با بیان اینکه سوم خرداد روز به یادماندنی فتح خرمشهر است، گفت: در ایران اسلامی ما این روز را به عنوان نماد ایثار، مقاومت و پیروزی می دانیم، و درسی که امروز از این روز می توان گرفت این است که با ایمان و مقاومت خالصانه می توان به پیروزی دست یافت.
امام جمعه منوجان

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ملت رشید ایران با سرگذاشتن به یُمن اسلام ناب محمدی(ص) که اصل واساس آن دفاع از مظلوم است که حضرت امیر المومنین(ع) در وصیتی که به فرزندان خود فرمودند« باید مسلمانان همیشه  خصم ظالم، یار و غمخوار مظلومان باشند»، و این کلام همیشه درس عاشورایی مکتب آقا امام حسین(ع) است که درس استقامت را به ما آموخته است.

 

وی بیان کرد: ائمه اطهار(ع) ما هیچ کدام با مرگ عادی دربستر از دنیا نرفتند واین کلام مولا علی(ع) نشان دهنده این است که همه آنان در صحنه قیام دفاع از اسلام حضور داشتند، ومسلمان باید همیشه در صحنه و در مسیر صحیح دین راست قامت وقائم باشند.

 

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: ملت شریف ایران نیز درهشت سال دفاع مقدس که نمونه عملیاتی آن برگرفته ازهمان مقاومت عاشورایی امام حسین(ع)، اسوه والگوی این مقاومت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهربود که جوانان در آن روزها حماسه های از خود به یادگار گذاشتند.

 

امام جمعه منوجان درادامه با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: شهید جهان آرا از بزرگ مردانی بود که نقش بسیار مهمی را در تشکیل سپاه پاسداران خرمشهر ایفا کرد، واز خطه منوجان نیز شهید محمودی هم پای شهید جهان آرا برای حفظ نظام اسلام جنگید و امروز این افتخاری برای ماست که چنین جوانانی از روستاهای دور افتاده کشور با نبود امکانات به دفاع از ایران اسلامی پرداختند.

 

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس جوانانی برخاسته از نسل مقاوم از مکتب عاشورایی رفتند وانصافا حماسه خوبی را خلق کردند که در این راستا امام(ره) فرمودند« خرمشهر را خدا آزاد کرد» وبه این معنا استقامتی را که این شهیدان انجام دادند کار خدایی بود و خداوند به واسطه این شهدا خرمشهر را آزاد کرد.

 

حجت الاسلام رضوانی یادآور شد: هر روز پیروزی و مقاومت خود را می طلبد وامروز استقامت ما در مقابل خودخواهی های استکبار جهانی است که در این زمینه باید هوشیار باشیم وامروز  مقاومت جوانان لبنانی، فلسطین، سوریه، عراق وبحرین ثمرات درخت ارزشمند مقاومت است که برخاسته از بطن انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه منوجان با بیان اینکه سوم خرداد روز به یادماندنی فتح خرمشهر است، ابراز کرد: در ایران اسلامی ما این روز را به عنوان نماد ایثار، مقاومت و پیروزی می دانیم، ودرسی که امروز از این روزمی توان گرفت این است که با ایمان و مقاومت خالصانه می توان به پیروزی دست یافت./9709/302/ب3

ارسال نظرات