۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۳۰۴۴۹
حجت الاسلام والمسلمین رییسی:

رهبر معظم انقلاب بهترین مفسر و مبین خط امام هستند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه ای در چهلمین روز رحلت امام(ره)، فرمودند «دنیا بداند راه ما راه امام، هدف ما هدف امام و مقصد ما مقصد امام خواهد بود» و امروز بعد از گذشت 27 سال ما همان فریادی که آن روز در جماران از آن حلقوم پاک می شنیدیم امروز از زبان جانشین صالح ایشان می شنویم.
سید ابراهیم رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در محل حسینیه رهروان روح الله برگزار شد، به تبیین شاخصه های مکتب سیاسی امام(ره) پرداخت و گفت: امام مدنیتی به نام «مردم سالاری دینی» در تمدن بشری رقم زدند که باید تفاوت های آن با سایر مکاتب سیاسی عالم را بررسی کرد.

وی اظهار کرد: اولین شاخصه مکتب سیاسی امام، مسأله «اخلاص و دلدادگی به خدا» بود. اگر بخواهیم در یک جمله سنگ زیربنای اندیشه و تفکر امام(ره) را معرفی کنیم و بگوییم دیدگاه های فلسفی و حقوقی ایشان و نگاه امام به تمام زوایای این عالم چیست، در جمله «عالم محضر خداست» خلاصه می شود. حقیقتا تمام جهت گیری های ایشان با این نگاه تنظیم می شد.

 

«بیداری اسلامی» امتداد راهبردی انقلاب است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که نتیجه بینش الهی امام خمینی(ره)، بهره مندی ایشان از حیات جاودانه است، ادامه داد: جاودانگی یک انسان به جاودانگی جسم او نیست؛ به جاودانگی مقصد و خط او است. امام(ره) امروز جاودانه است و جاودانگی ایشان به نهضت اسلامی شان است که امروز بیش از هر روزی در عالم رونق دارد و در خیزش ها و حرکت هایی که در جای جای دنیا می بینیم، وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی «بیداری اسلامی» به وجود آمده در منطقه و جهان را تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز در قلب آفریقا، در آسیا و در بسیاری از کشورهای اسلامی، امتداد راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی با بیان این که «بهترین مفسّر و مبیّن خط امام، جانشین به حق ایشان، مقام معظم رهبری هستند»، گفت: رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه ای در چهلمین روز رحلت امام(ره)، فرمودند «دنیا بداند راه ما راه امام، هدف ما هدف امام و مقصد ما مقصد امام خواهد بود» و امروز بعد از گذشت 27 سال ما همان فریادی که آن روز در جماران از آن حلقوم پاک می شنیدیم امروز از زبان جانشین صالح ایشان می شنویم.

 

رهبری در سال 88 از جمهوریت نظام دفاع کردند

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دومین شاخصه مکتب سیاسی امام بزرگوار ما «مردم باوری در پرتو خداباوری» بود. خیلی ها امروز در دنیا دم از مردم می زنند و صدای حقوق بشر آن ها گوش فلک را کر کرده اما باور امام(ره) به مردم یک حرکت تشریفاتی و تزئینی نبود. اگر می فرمودند «میزان رای ملت است»، به آن باور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به مدیریت رهبر معظم انقلاب در بحران سال 88، آن را مصداق تطابق سیره ایشان با سیره سیاسی امام(ره) دانست و تصریح کرد: اگر موضع رهبر انقلاب در سال 88 را تحلیل کنید، آیا جز «دفاع از جمهوریت نظام و رای مردم» تحلیل می کنید؟ آنچه فریاد رهبر بود، دفاع از جمهوریت نظام در برابر کسانی بود که رأی مردم را بر نمی تابیدند.

وی افزود: تمام بحث سال 88 این بود که مردم اراده ای کرده بودند و ایشان تمام قد از رأی مردم دفاع کردند. این همان نگاهی است که شما در سیره علوی، فاطمی، حسنی، حسینی و سیره امام هشتم(ع) که در محضر ایشان هستیم می بینید.

تولیت آستان قدس رضوی شاخصه سوم مکتب سیاسی امام(ره) را «پیوند معنویت و سیاست» عنوان کرد و گفت: در مغرب زمین قریب به 400 سال است که می خواهند دین را از زندگی خود کنار بگذارند. 400 سال است مبارزه با دین و دین مداری و خدا را در زندگی سیاسی شان دنبال می کنند اما امام(ره) پرچم دار پیوند معنویت و سیاست بودند.

 

تمام جنایات غرب  در سایه «جدایی دین از زندگی مردم» رخ داده است

وی با اشاره به جنایات غرب در پرتو جدایی دین از زندگی مردم جهان، خاطرنشان کرد: ما خسارت هایی به نام دفاع از ارزش ها می دهیم اما جریانی که در لبنان، یمن و سوریه پیش روی تمام سیاستمداران دنیا است، استکبار را مستأصل کرده و به همین دلیل است که کلینتون می گوید هرجای عالم رفتم ایران را دیدم. او رزمنده ایرانی را ندیده بود، پیام انقلاب را مشاهده کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی «عدالت اجتماعی در همه عرصه های زندگی» و «توجه به ملت های مسلمان» را دو شاخصه دیگر مکتب سیاسی امام خواند و افزود: در جامعه اسلامی امام، عادل است اما آیا این کافی است؟ اگر مجریان عادل نباشند و سطوح جامعه از عدالت برخوردار نباشند، فرامین امام اجرایی نمی شود. قانون عادلانه و مجریان برخوردار از ملکه عدالت می توانند بازوانی برای امام مسلمین و مجری اوامر ایشان باشند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان اظهار کرد: آن چه که ما امروز برای جامعه مان یک ضرورت می دانیم، ضرورت گره گشایی از کار مستضعفین و مردم، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مبتنی بر ارزش های دینی است که امام مسلمین روی آن ها تأکید دارند. همین حس و دغدغه را باید همه لایه های اجتماعی در حکومت و نظام داشته باشند تا امر مولا و مقتدا تحقق یابد و کارنامه درخشانی برای نظام باشد./820/پ201/ج

ارسال نظرات