تأثیر رسانه منبر بر تحرکات مردمی بینظیر است
حجت الاسلام مرتضوی هشترودی دبیر علمی انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ماه رمضان ماه ارتباطات و تبلیغ است، گفت: مراد از ارتباطات در این ماه ارتباط انسان با خود، خداوند و مردم است.
وی ادامه داد: انسان در مرتبه نخست باید رابطه با خودش را تصحیح کند سپس رابطه با خداوند را و در مرحله آخر به میان مردم رود و به تبلیغ دین و هدایت مردم بپردازد تا مردم را نیز با خود به سمت خداوند ببرد.
حجت الاسلام مرتضوی هشترودی بستر ماه رمضان را برای ارتباط با دیگران مناسب دانست و گفت: انسان در این ماه می تواند با اقشار مختلف مردم ارتباط گیری کند و معنای واقعی ارتباط یعنی انتقال، گیرندگی و فهم پیام را تحقق بخشد.
وی خطاب به مبلغان ماه رمضان بیان داشت: در منابر خود سخنان بدون سند را بیان نکنید زیرا منبر رسانه ای است که بیش از 1400 سال تأئیرات فراوانی در تحرکات مردم داشته است و بیان سخنان بی محتوا جایگاه آن را ضایع خواهد کرد.
رییس مرکز مطالعاتی سروش حکمت رضوی ادامه داد: مبلغان در منابر خود از آیات و تفسیر قرآن کریم استفاده و از بیان سخنان جناحی خودداری کنند و تلاش کنند روزانه حداقل یک مسأله شرعی را مطرح کنند.
وی با بیان این که ماه رمضان ماه بذرپاشی است نه برداشت، اظهارداشت: مبلغان نباید انتظار داشته باشند با تبلیغ یک ماهه رمضان مردم ارشاد شوند بلکه باید از این ماه برای ارتباط گرفتن با مردم استفاده کنند و این ارتباط را پس از رمضان نیز ادامه دهند./1324/ت302/ی