۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۳۱۸۵۱
رییس تبلیغات اسلامی خوی خبر داد؛

برگزاری همه روزه جلسات تفسیر قرآن در خوی

رییس تبلیغات اسلامی خوی گفت: جلسات قرآنی با عنوان طرح ملی تلاوت نور همه روزه در خوی برگزار می شود.
قرآن

حجت الاسلام غلامرضا معصومی نیا، رییس تبلیغات اسلامی خوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اعلام این مطلب، افزود: جلسات تفسیر و ترتیل قرآن مجید به مناسبت ماه مبارک رمضان در 117 مسجد شهرستان خوی همه روزه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام معصومی نیا گفت: در راستای اجرای طرح ملی تلاوت نور و با توجه به اشتیاق و علاقه مردم جلسات تفسیر عمومی قرآن در 50 مسجد شهر خوی همه روزه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت تفسیر صحیح قرآن، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تفسیر صحیح قرآن مجید، تفسیر موضوعی قرآن در دو محل و با حضور حجت الاسلام شکوری، امام جمعه خوی برای خانواده ها  و همچنین حجت الاسلام دکتر علوی برای بانوان تدریس می شود.

 

حجت الاسلام معصومی نیا یادآور شد: قرائت قرآن به شکل ترتیل در 60 مسجد و بحث های مهدویت در پنج مسجد شهرستان خوی همه روزه بعد از افطار انجام می شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی خوی همچنین از برپایی پایگاه های پاسخ به سؤالات شرعی خبر داد و افزود:  این پایگاه‌ها در داغلارباغی فیرورق و پارک ملت خوی به مناسبت فرا رسیدن ایام تابستان و ماه مبارک رمضان جهت پاسخگویی به سوالات شرعی دایر می‌شود و حدود 600 متر برای ایجاد پایگاه از سوی شورای شهر و شهردای فیرورق اختصاص داده شده است و در کنار این غرفه‌ها، غرفه دیگری به نام غرفه سلامت توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برپا شده است.

 

وی گفت: برپایی سفره ساده افطاری به نام سفره آسمانی سال گذشته در 10مسجد و نیز در پارک مریم به همت مسجد داش آغلیان صورت گرفت که امسال نیز برنامه داریم تا در مساجدی که نماز اول وقت اقامه می‌کنند جهت فرهنگ‌سازی نماز اول وقت این سفره را برپا کنیم و نیز یک سفره افطاری ساده از میدان ولیعصر تا میدان مصلی چیده می‌شود.

 

حجت الاسلام معصومی‌نیا با اشاره به اعزام مبلغ به روستاها و مساجد خوی، افزود: در ماه مبارک رمضان برای تمامی روستاها مبلغانی با رویکرد یک روحانی برای یک روستا اعزام شده اند که در این راستا حدود 250 روحانی از گروه تبلیغ آیت الله خویی از شهر قم اعزام و نیز 150 روحانی بومی و 130 روحانی مقیم حوزه علمیه شهرهای مختلف  حضور دارند./936/302/ب2

ارسال نظرات