۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۸۸۰
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد؛

رمضان فرصتی مناسب برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه رمضان فرصتی مناسب برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: آمران به معروف باید تابع شرایط مشخص شده در دین باشند.
ماموستا محمد محمدی

ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان ابراز داشت: رمضان ماه رحمت و برکت خداوند متعال بر بندگان است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: باید فرصت پیش آمده را غنیمت شمرد و در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت، آمران به معروف و ناهیان از منکر باید تابع شرایط مشخص شده در دین باشند و به شیوه صحیح به هدایت دیگر بندگان بپردازند.

 

وی ادامه داد: روزه داران باید مقید به اخلاق اسلامی بوده و تمام اعضا و جوارحشان اصول روزه داری را رعایت کنند یعنی چشم و گوش و زبان و دست و دیگر اعضای بدن نیز از انجام اعمال خلاف عرف اسلامی و دینی بپرهیزند.

 

ماموستا محمدی تصریح کرد: زبان و رفتار و افکار و نیات انسان بسیار مهم است و نیت اصلی روزه دار باید اطاعت از فرمان حق تعالی و رسیدن به مقام تقرب درگاه خداوند سبحان باشد.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: افرادی که به هر دلیلی توان روزه داری ندارند باید رفتار اسلامی داشته باشند و آگاه باشند که روزه خواری هتک حرمت به دین مبین اسلام محسوب می شود.

 

وی با اشاره به درگیری های منطقه تأکید کرد: کسانی که داعیه دار اسلام هستند با کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان در ماه مبارک رمضان چهره حقیقی خود را ظاهر می کنند و به ماه مبارک رمضان بی حرمتی می کنند.

 

ماموستا محمدی عنوان داشت: حکام کشورهای اسلامی باید پایبند به مبانی دین بوده و در مقابل اسلام و مردم مظلوم مسلمان که بی گناه به شهادت می رسند احساس مسؤولیت داشته باشند و سکوت نکنند./302/857/ب1

ارسال نظرات