۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۰۸۲
امام جمعه بهشهر:

نفوذ فرهنگی دشمن پایه های دینی جامعه را از درون تهی می کند

امام جمعه بهشهر با بیان این که بحران فرهنگی بسیار خطرناک تر از هجمه های اقتصادی است، گفت: نفوذ فرهنگی دشمن به جوامع اسلامی پایه های دینی آن جامعه را سست و از درون تهی می کند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه این شهرستان با تبریک ماه مبارک رمضان، از این ماه به ما خودسازی و تزکیه نفس و اخلاق نداری نام برد که  باید از فضیلت های آن استفاده شود و گفت: رمضان ماه عبودیت، قیام و دلدادگی است که باید در تزکیه نفس و اخلاق مداری توجه ویژه اعمال شود. 

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که رمضان، دانشگاه تربیتی است که باید ارزش های انسانی، اخلاقی و دینی در آن رشد یابد بیان داشت: اخلاق مداری و اخلاق نیکو از سفارشات موکد دین اسلام است و باید با سرلوحه قرار دادن وحدت و اتحاد مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود از قلم به عنوان شی ای با ارزش و دارای قداست نام برد که قلم های مؤمنان باید به سمت وحدت، آرامش، کار و اقتصاد مقاومتی برود و خبرنگاران توجه به وحدت و پیگیری مشکلات شهری را با اولویت بررسی کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات اشتغال و کار برای جوانان در کشور خاطر نشان کرد: باید نیازهای جوانان با صراحت تبیین شود و در کنار نیازهای مختلف، توجه به تقوا و اخلاص هم در برنامه ها گنجانده شده و جانمه به سمت معنویت خدایت شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اتحاد و دوری از اختلاف را مهم ترین عامل رشد و بالندگی جامعه دانست و گفت: برخی از مشکلات جامعه را عدم وحدت است و باید با وحدت رویه و همدلی در جهت رفع آن گام برداشت.

 

وی با مهم ارزیابی کردن موضوع فرهنگ در جامعه اسلامی به دغدغه های مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و افزود: باید سرشاخه های ولنگاری شناخته و زمینه ای برای رفع این معضل بزرگ اجتماعی فراهم شود.

 

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود حضور خبرنگاران در نماز جمعه را مهم دانست و گفت: امیدواریم با حضور در نماز جمعه، خداوند، قلم زنی، شجاعت و صراحت را عنایت بفرماید.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود بر هدایت صحیح و هدفمند فضای مجازی تأکید کرد و گفت: فضاهای مجازی دارای گستردگی بسیار است و باید رهبری درست و منطقی صورت گیرد و اصحاب رسانه، این فضاها را بشناسند و در رفع مشکلات گام بردارند.

 

وی با اشاره به این که امروز کسی نمی تواند نقش رسانه ها را نادیده بگیرد که دارای جایگاه ویژه ای هستند و رسانه ها توانستند جامعه بشری را بسیار کوچک کنند که یک خبر در کمترین زمان به سراسر جهان مخابره می شود، ادامه داد: جامعه ای که اخبار نداشته باشد از مسیر عقب می افتد که ضرورت دارد اخبار و اطلاعات را تولید کنیم و امروز نمی‌شود بشر را نگه داشت که در همین انتخابات اخیر رسانه ها کارکرد بسیاری در فضای مجازی داشتند و نمی توانیم جلوی انتشار اخبار را بگیریم که فضا را به نفع گروه یا طیفی عوض می کند.

 

امام جمعه بهشهر افزود: رسانه ها مشاور خوبی برای مدیران هستند و زمانی انتقاد ما با حسن نیت و ارائه راه حل باشد اثرگذار است که باید مسیرها نشان داده شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که بحران فرهنگی بسیار خطرناک تر از هجمه های اقتصادی است، گفت: نفوذ فرهنگی دشمن به جوامع اسلامی پایه های دینی آن جامعه را سست و از درون تهی می کند که این مسأله بسیار بحران زا است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم ارزشمند دینی فاصله گرفته است و همین موضوع معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، تصریح کرد: جامعه دینی برای رهایی از این بحران ها تنها باید به معارف دینی و اهل بیت(ع) روی بیاورد.

 

وی با اشاره به این که معارف اهل بیت(ع) سد محکمی در برابر بحران های فرهنگی جامعه است، تصریح کرد: در برابر هجوم سازمان یافته فرهنگ مخرب و خانمان سوز غربی یکی از بهترین راه های واکسینه کردن جامعه اسلامی از این هجمه ها تمسک به معارف اهل بیت(ع) است.

 

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که فرهنگ دینی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تولیدات فرهنگی سالم در کشور مورد حمایت قرار گرفته و ترویج شود.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که برنامه های فرهنگی ما در کشور باید با مبانی اسلام و انقلاب مطابقت داشته باشد، تصریح کرد: نباید شاهد مسائلی در کشور باشیم که با مبانی اسلامی و انقلابی ما در تضاد است.

 

وی با اشاره به نگرانی‌های فرهنگی مقام معظم رهبری افزود: فرهنگ دینی در جامعه اسلامی باید آنچنان دارای قوت باشد تا در شرایط سخت و بحرانی بتواند دغدغه‌های دلسوزان نظام را برطرف سازد./202/1317/ب1

ارسال نظرات