۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۳۲۶۶۶
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

۷۸۰ قرآن نفیس و تاریخی در شیراز به نمایش گذاشته شد

به مناسبت ماه مبارک رمضان ۷۸۰ قرآن نفیس و تاریخی در شیراز به نمایش گذاشته شد که شامل قرآن‎های نفیس به زبان‎های مختلف، تابلوهای اسما الهی و کتاب‎های مرتبط با علوم قرآنی است.
نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، به مناسبت ماه مبارک رمضان 780 قرآن نفیس و تاریخی در  دادگاه عمومی شیراز به نمایش گذاشته شد که شامل قرآن‎های نفیس به زبان‎های مختلف، تابلوهای اسما الهی و کتاب‎های مرتبط با علوم قرآنی است.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مسئله کاهش طلاق را دنبال می‌کند، اظهار داشت: تقریبا در تمام استان‌ها مجموعه وزارت کشور و استانداری‌ها مکلفند از طریق شورای انقلاب فرهنگی مسائل کاهش طلاق را مدنظر قرار دهند اما فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی به شکل تکلیفی کار را دنبال می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه مجموعه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی پیگیر مسئله کاهش طلاق بوده و هست، افزود: کاهش طلاق یکی از مواردی است که باید با جدیت به آن برخورد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه باید  موسیقی مجالس را به شکل اسلامی سازماندهی کرد، گفت: می‌توان با ایجاد انجمن صنفی موسیقی مجالس شیراز راه تمام موسیقی‌های مبتذل را که در عرف و فرهنگ ایرانی و اسلامی خلل ایجاد کرده است، سد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه باید ساده‌زیستی در جامعه رواج یابد، اظهار داشت: بایستی به الگوهای بزرگان خود توجه کنیم و به آن بازنگری داشته باشیم، امروز در فیلم‌ها، صدا و سیما و رسانه باید ساده زیستی مطرح شود اما برعکس در فیلم‌های ما تجملات بیداد می‌کند.

780 اثر قرآنی نفیس و تاریخی در نمایشگاه قرآنی به نمایش گذاشته شد

داریوش نویدگویی، مدیر انتشارات نوید شیراز و مسئول نمایشگاه قرآنی مذکور گفت: در این نمایشگاه 780 اثر قرآنی نفیس و تاریخی به نمایش گذاشته شده که شامل قرآن‌های نفیس به زبان‌های مختلف، تابلوهای اسما الهی و کتاب‌های مرتبط با علوم قرآنی است.

وی افزود: بسیاری قرآن‌های کریم این نمایشگاه به زبان‌های مختلف از جمله فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و غیره است و قدیمی‌ترین نمونه‌های قرآن کریم در این نمایشگاه در سه جلد روی پوست نگارش شده و در معرض دید قرار گرفته است.

نویدگویی با بیان اینکه در این نمایشگاه ٥٢ تابلو اسماالله به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: بی‌نظیرترین قرآن موجود در این نمایشگاه متعلق به ٣ سال گذشته و قرآن جیبی به اندازه ٧ در ٩ سانتی متر است./101/922/ب3

ارسال نظرات