۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۳۲۸۵۵
همزمان با ماه رمضان برگزار می‌شود؛

برنامه های متنوع قرآنی در بوستان نیلوفر آبی

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 10 مشهد گفت: نیلوفر آبی محوری‌ترین بوستان این منطقه است که فضای مناسبی برای تبیین مسائل فرهنگی و اجتماعی برمبنای آموزه‌های اسلامی فراهم می‌کند.
کتاب قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 10 مشهد به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در ایام ماه مبارک رمضان در منطقه 10 مشهد اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان و در ایام این ماه مبارک، فضای بوستان‌ها برای حضور مردم بسیار مناسب است و از همین موضوع می‌توان بهره‌برداری‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری کرد.


وی با بیان اینکه هر سال مراسم نسیم وحی در بوستان‌های سطح شهر برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی از بوستان‌های محوری در منطقه 10 شهرداری مشهد، بوستان نیلوفر آبی است که به دلیل جذب بالای مخاطب در ماه رمضان فضای مناسبی برای تبیین مسائلی مانند فضائل اخلاقی و اجتماعی و فعالیت ساکنان منطقه فراهم می‌کند.


اسماعیل‌زاده گفت: در نسیم وحی تأکید ما بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و توان اجرایی تشکل‌های مردمی و قرآنی منطقه است و در همین راستا مذاکراتی با موسسه قرآنی صادقیه که در این منطقه فعالیت می‌کند، مذاکرات لازم در خصوص محتوا و نحوه اجرای مراسم صورت گرفت که در نهایت نسیم وحی امسال با همکاری این موسسه انجام می‌شود.
 

وی با بیان این‌که در نهمین شب برگزاری این ویژه‌برنامه، میزبان مادر برادران شهید بختی بودیم، اظهار کرد: در شب شهادت حضرت خدیجه، مادر برادران شهید بختی در برنامه نسیم وحی بوستان نیلوفر آبی حضور پیدا کرد.


آغاز مراسم با جزء خوانی قرآن کریم
 

وی به جزء خوانی قرآن کریم در نسیم وحی بوستان نیلوفر آبی اشاره کرد و افزود: جزء خوانی هر شبه در ابتدای مراسم برگزار می‌شود و هر شب ثواب قرائت آن جزء از قرآن کریم به یکی از شهدای منطقه هدیه می‌شود و تلاش می‌کنیم خانواده آن شهید بزرگوار به‌صورت مهمان ویژه حضور یابند.
 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 10 گفت: ادامه این مراسم جنگ قرآنی برگزار می‌شود که هدف آن انتقال پیام‌هایی با محتوای اسلامی به همشهریان است.


وی ادامه داد: موضوعاتی مانند حقوق شهروندی، حق برادران ایمانی، حق‌الناس، رعایت ادب، مهربانی، حقوق خانواده، و احترام اعضای خانواده به یکدیگر و همچنین آسیب‌های فضای مجازی و ماهواره و اثرات مخرب آن در ضمیر ناخودآگاه افراد تبیین می‌شود.
 

برپایی غرفه‌های متنوع با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی
 

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه بخش‌های ویژه این مراسم پخش کلیپ و همچنین دعوت از برخی افراد شاخص قرآنی مشهدی است، گفت: دکتر جواد فروغی که از نوابغ قرآنی مشهد است در یکی از شب‌های پیش مهمان ویژه ما در نسیم وحی بود.
 

وی ادامه داد: در حاشیه این برنامه ایستگاه‌هایی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های محلی برپاشده است که به‌طور مثال، مؤسسه خدمات مشاوره‌ای که در این منطقه فعالیت می‌کند، خدماتی را به‌صورت رایگان در یکی از غرفه‌ها به مردم ارائه می‌دهد.


معرفی واقعه گوهرشاد در غرفه مجزا
 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 10 گفت: از دیگر غرفه‌هایی که در این بوستان برپاشده، غرفه کودک و نوجوان است که توسط موسسه قرآنی صادقیه محتوای قرآنی را با زبان کودکان ارائه می‌دهد.
 

وی به برپایی غرفه‌ای برای معرفی واقعه مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: این غرفه با همکاری فرهنگ‌سرای شهر بهشت برپاشده و در آن علاوه بر روایت نمایشگاهی این واقعه، از افرادی که درباره این واقعه خاطراتی را دارند دعوت به همکاری می‌شود.
 

نمایش توانمندی بانوان محله در بوستان نیلوفر آبی
 

اسماعیل‌زاده ادامه داد: بانوان محله هم در یکی از غرفه‌های این بوستان توانمندی‌های خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.


وی به برپایی غرفه فروش محصولات فرهنگی اشاره کرد و گفت: این غرفه با همکاری مقر کتاب برپاشده و کتاب‌هایی به‌صورت امانت یا برای فروش به مردم ارائه می‌شود.
 

اسماعیل‌زاده گفت: غرفه پویش مردمی «من کالای ایرانی می‌خرم» نیز با هدف آشنایی مردم با کالاهای ایرانی و همچنین عضویت در این پویش برپاشده است.


وی با اشاره به استقبال مردم منطقه از این برنامه، خاطرنشان کرد: در ابتدای مراسم حدود 100 نفر از مردم منطقه در برنامه حضور پیدا می‌کنند و این آمار تا پایان مراسم به بیش از 500 نفر می‌رسد./101/1310/ب1


منبع: فرهنگشهر

ارسال نظرات