۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۳۲۹۰۱
مدیر کل اوقاف مازندران:

قرآن منبع معتبري براي درک حقايق و معارف اسلامي است

مدیر کل اوقاف مازندران قرآن را منبع معتبري براي حقايق و معارف اسلامي و دستورات ديني معرفي کرد و گفت: بايد ماه رمضان را با قرآن سپري كنيم چون تلاوت قرآن به همراه معنا و تدبر در آن، نقش مهمي در بصيرت‌افزايي دارد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در نشست قرآنی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان تنها ماهي است که اسم آن در قرآن آمده است و اهميت آن از اين نظر که ماه نزول تمام کتب آسماني است، بسيار ويژه است.

 

وي با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه ظرف کلام الهي است، افزود: ماه رمضان ماه ميهماني خدا است و در این میهمانی روح عبوديت و معنويت جاري است و در آن از بندگان با مغفرت الهي پذيرايي مي‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را منبع معتبري براي حقايق و معارف اسلامي و دستورات ديني معرفي کرد و ادامه داد: بايد ماه رمضان را با قرآن سپري كنيم چون تلاوت قرآن به همراه معنا و تدبر در آن، نقش مهمي در بصيرت‌افزايي دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: اگر کسي در ماه مبارک رمضان تمرين کند که بنده خدا باشد و غير از خداي سبحان در برابر ديگران تعظيم نکند، به بهترين توشه رسيده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با توکل و توسل به درگاه الهی می توان به هر آنچه که می خواهیم دست پیدا کنیم، گفت: انسان در ماه رمضان بايد بياموزد چگونه در برابر خداوندي که تمام مخلوقات به وجود او وابسته هستند، کرنش کرده و از اين طريق اعتماد به نفس خود را افزايش دهد.

 

وی با اشاره به اين که قرآن کتاب هدايت تمام بشر است، افزود: ماه رمضان فرصت خوبي براي انس با قرآن را فراهم آورده است که باید با فهم عمیق مفاهیم الهی زمینه تعالی و سعادت را در خود فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بيان اينکه يکي از درس‌هاي ماه رمضان توجه به ديگر انسان‌ها است خاطرنشان کرد: يکي از اشکالات امروز ما اين است که تاري دور خود تنيده‌ايم و غرق در خودخواهي‌ها به ديگران توجهي نداريم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به جنبه اجتماعي عبادات در ماه رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان صله رحم، دستگيري از ضعفا و کمک به يتيمان ثواب مضاعفي دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که انفاق در ماه رمضان ثواب مضاعفي دارد، افزود: در روايات آمده است که بهترين مردم کسي است که نفعي براي ديگران داشته باشد.

 

وی با بیان این که خزانه الهي در ماه مبارك رمضان بع قدري لبريز و نعمات خداوند در اين ماه فراوان است كه شمارش آن غيرممكن است، ادامه داد: هر مقدار بتوانیم سهم خود را از فضیلت های ماه مبارک رمضان بیشتر کنیم به حتم مسیر حقیقی تعالی و سعادت را در پی گرفته ایم.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، ماه رمضان را ماه فرصت براي خلوت با خدا، آشتي با خدا، نظم و انضباط در زندگي و ماه تقويت اراده براي ترك گناهان و نزديكي با خدا دانست و افزود: كسي كه نمي تواند از حرام خدا چشم پوشي كند در ماه رمضان چگونه خواهد توانست از هلال خدا چشم پوشي كند.

 

حجت الاسلام علیزاده ماه رمضان را ماه فرصت ها دانست و گفت: خداوند در اين ماه فرصت هاي زيادي را براي بازگشت بندگانش در اختيارآنان قرارمي دهدكه بندگان خدا نيز بايد از اين فرصت بدست آمده براي بازگشت به سوي خدا بيشترين بهره برداري را داشته باشد.

 

وی در مورد راز برتري ماه مبارک رمضان بر باقي ماه هاي سال گفت: ويژگي خاص و بارز اين ماه باز بودن همه درهاي آسمان ها از نخستين شب ماه رمضان تا آخرين شب آن است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم بصيرت‌افزايي در ماه رمضان تأکيد کرد و گفت: بصيرت يعني شناخت متفاوت و يک آگاهي فوق‌العاده اي است که معنويت حاصل از ماه مبارک رمضان بستر تقويت آن را فراهم مي کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بيان اين که انساني که در ماه رمضان خداوند را درست پرستش کند، ديگر خود را تنها احساس نمي‌کند چرا که به جرياني متصل شده که همه چيز به دست او خواهد بود، گفت: انساني که اتکا به خود را با عبادت در ماه رمضان به دست آورده باشد، خلاق مي‌شود.

 

وی با اشاره به اين که شب ها و روزهاي ماه مبارک رمضان بهترين ساعت ها است و بايد از همه لحظات آن به بهترين شکل بهره برداري کنيم، گفت: خداوند همواره به تعالي معنوي مخلوقات خود توجه دارد و اين‌که کسي به سفره گسترده اين ماه روحاني توجه نکند، در حقيقت از نور به ظلمات گريخته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، روزه ماه مبارک رمضان را به همراه داشتن لقاءالله وقرب خدا خواند و افزود: ماه رمضان ماه انسان‌سازي و ماه راز و نياز باحق تعالي است و در اين ماه مبارک پروردگار انسان‌ها را به استغفار و پاک شدن از گنا‌هان دعوت مي‌کند./950/202/ب2

ارسال نظرات