۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۳۲۹۷۴
آیت الله موسوی جزایری:

خارج ساختن عربستان از لیست سیاه، تیر خلاص سازمان ملل به خود است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق بشر آن را رسوایی دیگری برای سازمان ملل برشمرد و گفت: این اقدام بی آبرویی و تیر خلاص سازمان ملل به خود است
آیت الله موسوی جزایری، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اینکه ماه مبارک رمضان فصل تقوا است، گفت: خداوند وجوب روزه را برای با تقوا بودن و رویگردانی از گناه و عدم نفوذ حرام واجب کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به در پیش بودن ولادت امام حسن(ع) و اینکه ایشان در مسیر خداوند و رسول خدا(ص) و پدرشان که به صلاح اسلام و مسلمانان بود، عمل کرد، گفت: چهارمین عضو از اصحاب کساء بودن، از مخاطبان آیه تطهیر قرار گرفتن و معصوم بودن به نص این آیه از کودکی از ویژگی های این امام است.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شأن نزول آیات سوره «انسان» درباره ایثار و اطعام غذا به نیازمندان از سوی امام حسن(ع)، امام علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و «فضه» خادمه حضرت زهرا(س) می باشد، گفت: حضور در صحنه مباهله از دیگر ویژگی های امام حسن(ع) است.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به واقعه مباهله و حضور اهل بیت(ع) به همراه پیامبر(ص) و کناره گیری مسیحیان از مباهله اظهارداشت: حضور اهل بیت(ع) در این مباهله به خاطر مستجاب الدعوه بودن آنها است و این حقانیت تشیع را ثابت می کند اما متأسفانه با روشن و واضح بودن حجت الهی، معاندان به خود تردید راه می دهند و تسلیم حقایق نمی شوند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت شهید چمران و مقام علمی والای ایشان گفت: ایشان با آگاهی از ضعف و فقر و عدم قدرت شیعیان جنوب لبنان خدمت شهید آیت الله صدر شرفیاب شد و اگر این دو بزرگوار نبودند ما امروز شاهد نسل طیب، طاهر و مبارک حزب الله نبودیم.

 

وی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و احساس وظیفه شهید چمران برای حضور در جمهوری اسلامی گفت: ایشان انسانی سیاسی و نظامی با تخصص نظامی در جنگ‌های پارتیزانی بود و خود را با رهبرمعظم انقلاب به جبهه خوزستان رسانده و اهواز را مرکز فعالیت‌‌ها و خدمات خود قرار دادند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به خدمات شهید چمران در دوران جنگ تحمیلی از حیث تربیت نیروهای بسیار افزود: درس مهمی که می توان از زندگی این شهید گرفت همانا عدم سرگرمی و اکتفا کردن به زندگی دنیا است و باید همچون ایشان دین خود را به اسلام و ولایت اهل بیت(ع) ادا کنیم.

 

رییس شورای عمومی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود یاد حمید سبزواری، شاعر وحماسه‌سرای انقلابی را گرامی داشته و هنرمندان را به الگوپذیری و ادامه دادن راه ایشان فراخواند و ادامه داد: حذف نام عربستان سعودی از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان رسوایی دیگری برای سازمان ملل است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به بمباران مردم مظلوم یمن به ویژه کودکان از سوی عربستان سعودی با هواپیماهای آمریکایی و هدایت رژیم صهیونیستی گفت: در وهله اول محکومیت این بمباران ها از سوی سازمان ملل و درج نام عربستان سعودی در فهرست ناقضان حقوق حقوق بشر در جهان را شاهد بودیم اما پس از آن دبیر کل سارمان ملل عذر عجیب نیاز مالی را عامل خروج عربستان سعودی از این فهرست برشمرد.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه سازمان ملل با این اقدام تیر خلاص را به خود زده و آبرویی برای خود نگذاشت، تصریح کرد: از ابتدا بر بی اعتبار بودن سازمان ملل آگاه بودیم و ما برای رسیدن به پیروزی باید بر خدا و نیروهای صادق و فداکار خود تکیه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر پاره کردن برجام اشاره و از به وجد آمدن از این کلام تاریخی اشاره و تصریح کرد: بنده از این کلام تاریخی به وجد آمدم و رهبر معظم انقلاب بیان کردند که دستور اسلام پایبندی بر عهد خود است اما در عین حال دستور داده در صورت جسارت و عهدشکنی دشمن پاسخ دندان شکنی باید بدهیم و اینگونه عمل می کنیم.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در پایان به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره رکود، بیکاری و حل آن با اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: درباره اقتصاد مقاومتی ان شاء الله در مصاحبه مطبوعاتی مواردی درباره اقدامات قابل عمل و کم هزینه در این زمینه را بیان خواهیم کرد./9456/202/ب2

ارسال نظرات