۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۴۲۳
رییس کل دادگستری اردبیل:

رسانه ها از درج مطالبی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود خودداری کنند

رییس کل دادگستری اردبیل با بیان اینکه باید به شکل کنترل شده اخبار حوادث و رخدادهای مختلف و گاه تنش‌آفرین از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی شود، گفت: رسانه ها به درج مطالبی که امنیت و آرامش مردم را سلب می کند توجه بیشتری داشته باشند.
رییس کل دادگستری اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی، رییس کل دادگستری استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل به مناسبت هفته قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در درج مطالب که امنیت جامعه و آرامش مردم را سلب می‌کند دقت و توجه بیشتری داشته باشند تا زمینه تشویش اذهان عمومی فراهم نیاید.

 

وی در مورد پرونده برخی رسانه‌ها که در مراجع قضایی در حال بررسی است، افزود: اگر پرونده شاکی خاصی داشته باشد قطعا قابل رسیدگی است و ما بر اساس قوانین ابلاغی رسیدگی به پرونده، رسانه‌هایی را که دارای شاکی خصوصی باشند رسیدگی می کنیم.

 

حجت الاسلام قاصدی در مورد انتشار خبرهای حوادث و رخدادها از سوی رسانه‌ها، تصریح کرد: انتشار برخی اخبار که آثار نامناسب اجتماعی و سیاسی دارد نباید بدون هماهنگی با مراجع قانونی انجام شود.

 

رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه باید به شکل کنترل شده اخبار حوادث و رخدادهای مختلف و گاه تنش‌آفرین از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی شود، گفت: عده‌ای در صدد سوءاستفاده و ایجاد فضای متفاوت از اخبار حوادث هستند که در این رابطه رسانه ها باید آگاه باشند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: متإسفانه ورود پرونده‌ها به دادگستری استان اردبیل افزایش یافته است به طوری که سال گذشته به 280 پرونده قضایی در اردبیل رسیدگی شد.

 

حجت الاسلام قاصدی با اشاره به اینکه روزانه 12 هزار پرونده به دادگستری استان اردبیل ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: این امر هر سال افزایش داشته و نیاز است با گسترش برنامه‌های فرهنگی و تشکیل کمیته‌های مختلف ورودی‌های پرونده به دادگستری اردبیل را کاهش دهیم.

 

رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته 90 هزار پرونده توسط شورای حل اختلاف رسیدگی شد، گفت: این شورا ظرفیت بسیار عظیمی برای رسیدگی به پرونده‌ها و حل اختلافات موجود دارد که با راه‌اندازی آن پرونده‌های ورودی به دادگستری استان اردبیل کاهش یافته است.

 

حجت الاسلام قاصدی، بیان کرد: یکی دیگر از معضلات اصلی جامعه در حال حاضر بحث طلاق است که متاسفانه بیشتر پرونده‌ها در حوزه طلاق بوده که نیاز است در این زمینه خانواده‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند و دادگستری استان نیز برای کاهش بحث طلاق مشاوره‌های خانوادگی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی از راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیکی برای رسیدگی سریع به پرونده‌ها در اردبیل خبر داد و افزود: دستگاه قضایی در کشور پاسخگوترین دستگاه به مطالبات مردم است و در این زمینه دادگستری استان اردبیل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا رضایت همه‌جانبه مردم را جلب کند./937/202/ب2

ارسال نظرات