۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۳۷۹۹
آیت‌الله مهمان‌نواز مطرح کرد؛

فراگیری فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده از کالای ایرانی، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: فراگیری فرهنگ صرفه‌جویی و دوری از اسراف و تبذیر و گسترش استفاده از کالاهای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
آیت الله مهمان نواز- دیدار با مسؤولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با شماری از مدیران استان، با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم از این ماه بابرکت برای ارتقای معنویت و بازگشت و توبه به درگاه الهی بهره گیریم.

 

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از دعای کمیل و قرائت «کُلَّ جُرْمٍ اَجْرَمْتُهُ وَ کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُهُ»، رمز موفقیت در بندگی را دوری از عجب و خودپسندی دانست و تأکید کرد: در امور بندگی باید خود را مقصر بدانیم و از خداوند تمنای توفیق در بندگی داشته باشیم.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز همچنین راه فلاح و رستگاری را در دوری از کبر و غرور دانست و با قرائت دعای «اَللّهم عاِملنا بِفَضلِک وَ لا تُعامِلنا بِعَدلِک» گفت: باید از خداوند بخواهیم با فضل خود با ما رفتار کند نه با عدل خود، زیرا اگر غیر این باشد پاسخ‌گویی در درگاه الهی سخت و دشوار است.

 

وی در ادامه با تأکید بر ارتقای خدمات‌دهی مسؤولان به اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: همه ما مدیون فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا و جانبازان هستیم.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر ادامه راه شهدا، خاطرنشان کرد: باید با مطالعه وصیت‌نامه‌ها و سبک زندگی شهدا دغدغه‌های این عزیزان را نصب العین زندگی و رفتار خود قرار دهیم تا در دنیا و آخرت شرمنده آن‌ها نشویم.

 

وی ادامه داد: باید گذشت و ایثار و ازخودگذشتگی در راه دفاع از ارزش‌ها را از شهدا بیاموزیم و به آن‌ها اقتدا کنیم چراکه این بزرگواران در وادی عمل از همه پیشی گرفته‌اند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز پیروی از رهبری جامعه اسلامی، اقتدا به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، همت برای مبارزه با استکبار جهانی و توأم بودن علم و عمل و تقوا را ازجمله نکات ارزنده سیره شهدا ذکر کرد و خواستار الگو گیری مردم از آن‌ها شد.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تلاش همگانی و مشارکت اقشار مختلف مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اگر مردم و مسؤولان با همکاری و هم‌افزایی یکدیگر به‌گونه‌ای بکوشند که همه افراد جامعه در عرصه اقتصادی و تولیدی فعال شوند شاهد جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: تولید توسط آحاد جامعه، فراگیری فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و صرفه‌جویی در مصرف را ازجمله محورها و اصول اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: فراگیری فرهنگ صرفه‌جویی و دوری از اسراف و تبذیر و گسترش استفاده از کالاهای ایرانی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است./202/9314/ب1

ارسال نظرات