۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۳۳۸۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

اهل علم حقیقی منیت را در خود ریشه‌کن می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اهل علم حقیقی به معنای عمامه به سر داشتن یا مفسر قرآن بودن نیست، گفت:‌ اهل علم حقیقی کسی است که عملی را برای غیر خدا انجام ندهد و منیت را در خود ریشه کن کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد ری شهری شب گذشته در نشست سالانه مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از نکات در دعای ابو حمزه ثمالی که برای بنده قابل تأمل است، این جمله است که خداوندا من این را می دانم که کسی که به سوی تو می آید، راهش نزدیک است؛ خدایا تو حجاب نداری و در پرده نیستی از خلق خودت، چیز دیگری مانع می شود که خلق، خالق را نبیند.

 

رییس مؤسسه دارالحدیث بیان داشت: علامت رسیدن به مقصد این است که حجاب ها از دل زدوده می شود؛ ما هر کاری که می کنیم باید با نیت قربة الی الله باشد تا بتواند با انجام این کارها به مقصد که خداوند متعال است، نزدیک شویم؛ چگونه می شود کسی این همه سال راهی را برود اما به مقصد نرسد؟

 

وی ادامه داد: اگر به مقصد رسیده باشیم دیگر نباید دل ما حجاب داشته باشد؛ اهل علم حقیقی به این نیست که مانند من عمامه به سر داشته باشد یا قرآن تفسیر کند؛ اهل علم حقیقی کسی نیست که وقتی کاری انجام می دهد، منیّتش بزرگ شود و بگوید که فلان چیز در شأن من نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر «من» کوچک شود و تبدیل به خدا شود، خیلی چیزها بر آن مترتب می شود؛ اگر کسی او را اذیت کند، رنج نمی کشد؛ از کجا انسان می تواند بفهمد که به این جایگاه رسیده یا خیر؟ چگونه می شود که انسان شرح صدر پیدا می کند؟

 

وی افزود: در قلب نورانیتی باید وجود بیاید تا انسان را کوچک کند و روحش را بزرگ کند؛ شرح صدر به انسان توانی می دهد که با تمام علوم و توانایی هایی که دارد، خود را هیچ می داند؛ یکی از علائمی که دل انسان نورانی شده است، این است که از زمین فاصله می گیرد و در اصطلاح به آن تجافی می گویند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ری شهری اظهار داشت: اگر کاری برای خدا نباشد، حجاب می آورد؛ نوشته، کتاب، عمل و هر امری که برای خداوند متعال نباشد، باعث می شود که نورانیت از دل ما برود؛ مهمترین اثر روزه های ماه مبارک رمضان باید این باشد که همه کارها برای خداوند متعال باشد.

 

رییس مؤسسه دارالحدیث در پایان تأکید کرد: باید مراقب باشیم پست و مقام ما را فریب ندهد؛ در سحرهای ماه مبارک رمضان از خداوند متعال بخواهیم که هر چیزی که باعث ایجاد حجاب می شود از ما دور شود و بتوانیم دل خود را از دنیا بکنیم./840/پ202/ی

ارسال نظرات