۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۳۳۹۲۸
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف در بیرجند:

خراسان جنوبی به حفظ مجازی قرآن پیوست/ شرکت ۴۰۰ هزار نفر در دوره‌های حفظ قرآن کریم

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در چهار سال گذشته یک میلیون و ۲۸۰ نفر در دوره‌های حفظ قرآن ثبت نام کردند گفت: خراسان جنوبی به عنوان ششمین استان در کشور به حفظ مجازی قرآن پیوست.
نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین احمد شعبانی در مراسم افتتاح مدرسه شبانه روزی قرآن کریم در بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی شهر علم پروری است که بیش از 110 سال قدمت مکان‌های آموزشی و علمی آن است.

وی با بیان اینکه این مکان علمی امروز برای برگزاری کلاس‌های قرآنی و آموزش قرآن انتخاب شده است که جایی بسی خرسندی دارد، افزود: افتخار ما در زندگی قرآن است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از هزار و 400 سال کسی نتوانست از قرآن کریم چیزی کم و یا بیفزاید، گفت: ما مأمور شدیم تا برای حفظ این قرآن کریم که خداوند به ما عنایت کرده گام برداریم.

شعبانی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) که امروز میلاد آنها است از همان کودکی تلاش داشته تا قرآن را حفظ کند، افزود: وقف یکی از مصادیق واقف است و مقام معظم رهبری وقف را نوعی ایثار معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مدرسه شبانه روزی قرآن مکانی علمی برای برگزاری جلسات آموزش قرآن است، اظهار داشت: تاکنون دوره‌های مجازی حفظ قرآن کریم در استان‌های البرز، قم، تهران، کرمانشاه، خراسان رضوی و امروز به عنوان ششمین استان در خراسان جنوبی راه اندازی شد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در مدارس شبانه روزی قرآن کریم دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت برگزار که دوره‌های کوتاه مدت بعد از ماه مبارک رمضان آغاز اما دوره‌های طولانی مدت در یک سال آموزشی برگزار می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم یکی از اقدامات فرهنگی سازمان اوقاف کشور است، افزود: بخشی از این دوره‌ها در قم برگزار می‌شود و افرادی در این دوره‌ها شرکت کرده که با گذراندن 40 ساعت آموزشی و دریافت گواهی پایان دوره می‌توانند به عنوان مربی رسمی به تشکیل کلاس‌های حفظ قرآن کریم در استان‌ها مشغول باشند.

وی با بیان اینکه درمدت 4 سال گذشته 165 دوره تربیت مربی قرآن در استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره‌ها از استان‌های مختلف افراد شرکت و در زمینه دوره‌های مجازی حفظ قرآن در این راستا 28 هزار نفر در سنین مختلف در استان قم شرکت کردند که در اسفند ماه سال گذشته آزمون شفاهی با شرکت 2 هزار و 800 نفر برگزار شد که بیشتر افراد نمره قبولی را کسب کردند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در مدت 4 سال گذشته یک میلیون و 280 هزار نفر در دوره‌های حفظ قرآن سازمان اوقاف ثبت نام کرده که در اسفند ماه سال 94 آزمون این دوره‌ها با شرکت بیش از 400 هزار نفر برگزار شد.

شعبانی با بیان اینکه در دوره‌های مجازی حفظ قرآن کریم تاکنون 28 هزار نفر در سنین مختلف شرکت کردند، افزود: اسفند ماه آزمون شفاهی آنها با شرکت 2 هزار و 800 نفر برگزار شد که بیشتر نمره قبولی کسب کردند./922/101/ب3

ارسال نظرات