۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۳۴۶۷۸
آیت الله حیدری:

مالکیت انسان بر افعال خود، حقیقی است

آیت الله حیدری با اشاره به انواع مالکیت گفت: مالکیت انسان بر افعال خود، مالکیتی حقیقی است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، با حضور در برنامه «شرح دعای افتتاح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به فراز «الحمدلله الذی لم یتخذ صاحبه و لا ولدا» از دعای افتتاح اظهارداشت: «صاحبه» به معنی همسر و مراد آن است که خداوند همسر و جفتی برای خود اختیار نمی کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرار انسان از برادر، مادر، پدر، فرزند و همسر در روز قیامت ابرازداشت: این فرار به سبب ترس از آگاهی آنها از گناهانی که تنها خداوند بر آنها احاطه دارد، می باشد.

 

امام جمعه موقت اهواز افزود: مشرکان اعتقاد به فرزند داشتن خداوند دارند در حالی که خداوند با نفی داشتن همسر وجود هرگونه فرزند برای خود را رد می کند و افزون بر آن فرزندان برای انسان و جاندران دارای جسم هستند در حالی که خداوند منزه از جسم و هیکل است.

 

آیت الله حیدری با اشاره به منتسب ساختن خداوند به داشتن فرزند پسر از سوی ادیان تحریف شده یهود و مسیحیت و دختر از سوی مشرکان خاطرنشان کرد: خداوند اینگونه سخنان را اتهام و خرافاتی که حقیقت ندارند، بیان می کند در حالی که این سخنان نادرست براثر جهل و هوای نفس است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان نداشتن شریک برای خداوند تصریح کرد: شریک عبارت است از کسی که در دارایی ها بصورت مشاع با انسان شریک باشد و خداوند تبارک و تعالی علی رغم داشتن عالم وجود از شریک بی نیاز است در حالی که مشرکان با چنین عقیده ای جن را شریک خداوند فرض و بر این پندار بودند که خداوند پس از ازدواج با جن ها صاحب فرشتگان می شود.

 

وی در ادامه به عقاید خرافی شرک برای خداوند در ادیان دیگر و اینکه مقصود از ملک خداوند همان ملک حقیقی است اشاره و گفت: مالکیت بر دو نوع حقیقی و اعتباری است و مالکیت اعتباری همانا مالکیت مورد پذیرش عرف، شرع و قانون است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مالکیت انسان بر افعال خود را مالکیت حقیقی برشمرد و اظهارداشت: منشأ مالکیت حقیقی همان خالقیت است و خود خالقیت به دو نوع مستقل و وابسته تقسیم بندی می شود.

 

امام جمعه موقت اهواز در پایان گفت: خالقیت خداوند مستقل و بدون وابسته به غیر است در حالی که خالقیت دیگران به اذن الهی و بازگشت آنها به خالقیت استقلالی خواهد بود./9456/202/ب3

ارسال نظرات