۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۳۴۷۵۰
آیت‌‌الله دری نجف آبادی در گفت‌وگو با رسا:

روحیه انقلابی، ویژگی بارز شهید بهشتی بود

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی‌گری شهید بهشتی زبانزد عام و خاص بود، گفت: خون پاک شهید بهشتی و یاران صدیق وی سبب اقتدار و عزت حکومت اسلامی شد.
آیت الله دری نجف آبادی

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با گرامیداشت ياد و خاطره معمار دستگاه قضايي کشور، شهيد مظلوم دکتر بهشتي و بیش از ۷۰ نفر از بهترین یاوران انقلاب، بیان کرد: خون پاک شهید بهشتی و یاران با وفایش سبب تثبیت انقلاب اسلامی شد.

 

حادثه تروریستی هفتم تیر نشانه عمق مظلومیت انقلاب اسلامی است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه واقعه هفتم تیر، جزء بزرگ ترین حوادث جهان بشریت است، گفت: شهادت شهید بهشتی و 72 تن از بهترین یاوران انقلاب در حادثه تروریستی هفتم تیر سال 60 به عنوان بزرگ ترین حوادث اسلام، مذهب تشیع و ایران محسوب می شود.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حادثه تروریستی هفتم تیر ماه عمق مظلومیت انقلاب اسلامی را به جهانیان به نمایش گذاشت، اظهار داشت: خون پاک شهید بهشتی و یاران صدیق ایشان، اقتدار و عزت حکومت اسلامی را به همراه داشت.

 

شهید بهشتی یک روحانی مبارز و مدافع اسلام بود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه شهید بهشتی یک روحانی مبارز و مدافع اسلام بود، خاطر نشان کرد: شهید بهشتی ده ها سال جلوتر را نظاره می کرد و برای آینده به برنامه و هدف می اندیشید همچنین الگوی شاخص و متفکر زمان شناس، مکان شناس و حادثه شناس بود.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی‌گری شهید بهشتی زبانزد عام و خاص بود، اظهار داشت: شهید بهشتی خدمتگزار واقعی ملت ایران بود و این شهید والامقام قبل از انقلاب به عنوان یک روحانی مبارز در شکل‌گیری حکومت اسلامی نقش‌آفرینی می کرد.

 

تعلق پنج تن از شهدای هفتم تیر به استان مرکزی 

شایان ذکر است، شامگاه هفتم تیر سال 1360 شهید بهشتی و یاران با وفایش در اثر انفجار در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در خیابان سرچشمه تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

یادآور می شود، استان مرکزی در واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری، پنج شهید به نام‌های حجت الاسلام علی هاشمی‌ سنجانی، حجت الاسلام محمدحسین صادقی، حجت الاسلام غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر را تقدیم انقلاب کرده است و شهید علی هاشمی‌سنجانی نماینده مجلس وقت شورای اسلامی و شهید محمود بالاگر از اعضا و فعالان حزب جمهوری اسلامی مسن‌ترین و جوان‌ترین شهدای واقعه هفت تیر محسوب می شوند./302/842/ب1

ارسال نظرات