۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۳۵۲۳۳

جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.
مدهامتان

محمد محمدپور، دبیر هیأت نظارت بر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری یازدهمین جشنواره قرآن «مدهامّتان» در استان خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام مرحله استاني اين جشنواره در بين كانون هاي مساجد آذربایجان شرقی آغاز شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که آیین نامه و فرم‌های ثبت نام این جشنواره در سایت www.javananemasajed.ir درج شده، اظهار کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت تا آخر تیرماه نسبت به ثبت نام برای شرکت جشنواره قرانی کانون های مساجد آذربایجان شرقی ثبت نام کنند، شرط اصلی برای شرکت در این جشنواره، نام نویسی به موقع اینترنتی بوده و علاقه‌مندان بایستی به موقع از  این درگاه اینترتی ثبت نام کنند.


به گفته وی، یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تفسیر به صورت کشوری و استانی برای افراد 18 تا 30 سال و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برای سنین 8 تا 15 ساله به صورت استانی برگزار می شود.


دبیر هیأت نظارت بر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربایجان شرقی افزود: در رشته تفسیر محدودیت سنی وجود ندارد و تمام طلاب حوزه های علمیه و ائمه جماعت مساجد می توانند در این رشته ثبت نام کنند. 


وی افزود: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنري مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان و چهره های قرآنی، حضور فعال اعضای کانون ها در برنامه ها و مسابقات قرآنی در سطوح مختلف، و کشف استعدادهای موجود در امر بیان تفسیر قرآن، ترغيب و تشويق مديران كانون ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه اي قرآني، آشنايي بيشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفيت هاي قرآني موجود در كانون هاي مساجد را از جمله هدف های مهم اجرای این جشنواره برشمرد.


محمدپور این جشنواره را زمینه مناسبی برای ظهور توانمندی قرانی کانون های مساجد دانست و گفت: کانون ها سعی کنند با شرکت فعال در این جشنواره ، توان قرانی خود را به نمایش گذاشته و چهره های قرآنی شناسائیی و برای رقابت با دیگر چهره های قرانی معرفی کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: شرکت کنندگان می بایست جهت ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی  مکربوطه مراجعه کرده و در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا به موقع هماهنگی لازم اجرایی به عمل آید.


وي خاطرنشان کرد: افرادی که به عنوان نفر برتر مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله کشوری راه یافته اند(از سال 93- 95) و همچنین رتبه های اول تا پنجم مسابقات کشوری سه سال گذشته (92 - 94) این سازمان  نیز نمی توانند در همان رشته در جشنواره مدهامّتان شرکت کنند.


به گفته وی، افرادي كه رتبه اول تا سوم مرحله كشوري و رتبه اول استاني جشنواره هاي نهم و دهم (مدهامّتان) سال هاي 93 و 94 را كسب کردند هم نمي توانند در همان رشته شركت کنند.


وی زمان برگزاری مرحله استانی را فواصل زمانی از اول شهریور تا آخر مهر سال جاری اعلام کرد و گفت: برگزیدگان مرحله استانی ضمن تجلیل در استان، به مرحله کشوری معرفی شده و در تاریخ 23 تا 26 آذرماه سال جاری در استان قم  در مرحله کشوری شرکت می کنند.


گفتنی است، دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان شرقی با شماره تماس 04133339006 داخلی 105 و 112 و در شهرستاها ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هرگونه پاسخگویی و هماهنگی هستند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات