۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۳۶۰۴۵
آیت الله صفایی بوشهری:

استان بوشهر به عنوان استان ممتاز قرآنی و فرهنگی در ایران مطرح است

آیت الله صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر اکنون به عنوان استان ممتاز قرآنی و فرهنگی در ایران مطرح است و الحمدالله با این شرایط و موفقیت های ملی به دست آمده، استان بوشهر به ستاره ای درخشان در آسمان ایران تبدیل گشته است.
آیت الله صفایی بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر محفل بزرگ قرآنی همراه با دیدار جامعه قرآنی استان بوشهر با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان در مصلی جمعه شهر بوشهر برگزار شد. 

 

محفل قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور فعالان جامعه قرآني از سوی شوراي هماهنگي و گسترش فعاليتهاي قرآني استان بوشهر با تلاوت مجلسی عباس هاشمی، قاری بین المللی، سید محمد حسینی، قاری ممتاز استانی و محمد مهدی قادریانی، قاری نوجوان بوشهری در مصلای نمازجمعه این شهر آغاز شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در این آئین از تلاش و پشتکار اصحاب قرآنی، اعضاء دبیرخانه شوراي هماهنگي و گسترش فعاليتهاي قرآني استان بوشهر، سایر دستگاه ها و مؤسسات متولی قرآنی قدردانی کرد و موفقیت استان بوشهر در تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی برای نخستین بار در کشور را به جمع حاضر تبریک گفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر همیشه در حوزه قرآنی ایران خوش درخشیده است، اظهار داشت: هم اکنون استان بوشهر در حوزه فعالیت های قرآنی هم ردیف با استان های مطرح کشور در این زمینه قرار دارد.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به کسب مقام برتر استان بوشهر در دومین همایش دستگاه ها و استان های برتر قرآنی کشور، افزود: استان بوشهر اکنون به عنوان استان ممتاز قرآنی و فرهنگی در ایران مطرح است و الحمدالله با این شرایط و موفقیت های ملی به دست آمده، استان بوشهر به ستاره ای درخشان در آسمان ایران تبدیل گشته است.

 

آیت الله صفایی بوشهری ادامه دادند: این مهم محصول تلاش های علمی و جهادی شما بزرگواران قرآنی است که با حداقل ها در مسیر فعالیت های قرآنی کوشش می کنید و این یک کار عظیم است.

 

ریاست شوراي هماهنگي و گسترش فعاليتهاي قرآني استان بوشهر از آقایان رضا نجفی و سید اسدالله حسینی و تیم همکارشان جهت تنظیم سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی قدردانی کرده و اظهار داشتند: استان بوشهر در حال حاضر به یک مرجع بزرگ برای کارها و فعالیت های قرآنی در سطح کشور تبدیل شده است و این پیشرفت با وحدت و همدلی، در کنار همدیگر بودن، نگاه و عمل به قرآن و با حضور همگانی شما جامعه ی قرآني، به دست آمده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری فهم، ایمان و عمل به قرآن را سه مؤلفه اساسی در حوزه فعالیت های قرآنی برشمردند و گفتند: باید با فهم به قرآن، ایمان به قرآن و عمل به قرآن زندگی خود را معماری قرآنی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه تأکید نمودند: باید سعی و کوشش کنیم که قرآن را به صحنه زندگی خود وارد کنیم و این یک اساس است.

 

وی با بیان اینکه قرآن برای ایجاد بصیرت و معرفت در کلان زندگی انسان و عالم وجود است، تصریح نمودند: ایمان به قرآن و عمل کردن به آیات آن موجب از بین رفتن عمل جاعلانه نسبت به قرآن می شود.

 

لازم به ذکر است، دبیر شوراي هماهنگي و گسترش فعاليتهاي قرآني استان بوشهر در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان پرداخت./833/102/ب3

ارسال نظرات