۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۳۶۲۱۹
همزمان با روزهای پایانی ماه رمضان صورت گرفت

تجلی وحدت اتباع شیعه و سنی استان فارس در محفل انس با قرآن

مدیرکل امور اتباع و مهارجران استان فارس از برگزاری محفل نورانی قرآن با حضور ۷۰ تن از اتباع افغانی مقیم شیراز متشکل از روحانیون و جوانان خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، تمام مسلمانان جهان با هر مرام و مسلکی که باشند یک کتاب دارند که دستورالعمل زندگی خویش را در آن می‌یابند و این کتاب می‌تواند وحدت بخش جامعه بزرگ مسلمانان در جهان شود.

ماه رمضان را بهار قرآن می‌گویند و در این ماه محافل قرآن خوانی بیش از دیگر ماه‌های سال دیده می‌شود اما محفلی که محمدرضا تدین، مدیرکل امور اتباع و مهارجران استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم از آن خبر داده اندکی متفاوت است.

به گفته وی در این محفل 70 تن از اتباع افغانی شیعه وسنی گرد هم آمدند تا در محفلی ضمن قرائت قرآن در کنار برادران ایرانی خود گوشه‌ای از وحدت مسلمانان را نشان دهند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران استان فارس افزود: 14 تن از روحانیون و قاریان افغانستانی دراین محفل به قرائت قرآن پرداختند و پس از اقامه نماز جماعت در کنار یکدیگر بر سر سفره افطار نشستند و کام جان را با حلاوت وحدت شیرین کردند.

به گفته تدین در استان فارس حدود 110 هزار اتباع مجاز زندگی می‌کنند که خدمات تحصیلی، بهداشتی و فرهنگی به این افراد ارائه می‌شود.

برگزاری محافل قرآنی بخشی از فعالیت‌های فرهنگی است که سبب نزدیکی بیشتر این گروه می‌شود که در روزهای پایانی ماه رمضان در مجتمع شلمچه شیراز برگزار شد./922/101/ب3

ارسال نظرات