۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۳۶۴۲۹
آیت الله علما:

ذکر و عبادت وسیله صیقل دادن قلب و روح است

آیت الله علما با اشاره به اینکه ذکر و عبادت وسیله صیقل دادن قلب و روح است، گفت: افراد با تقوا کرامات و محسنات اخلاقی کسب شده در ماه رمضان را در وجود خویش حفظ کنند.
آیت الله مصطفی علما

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: ماه رمضان سرور تمام ماه ها و روزها است، اکنون که این ایام دلنشین رو به اتمام است سعادت حقیقی نصیب کسانی شد که بیشترین بهره و حظ معنوی را از این ایام بردند.

 

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: خداوند ذکر و عبادت را وسیله ای برای صیقل دادن قلب و روان در ضمیر آدمی قرار داده، گوش باطنی انسان عابد و ذاکر قدرت شنیدن ناشنیدنی ها را پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: انسان با تقوا به بصیرتی مثال زدنی دست می یابد و فکر و اندیشه او تقویت می شود و با نور خدای تعالی جهان هستی را می بیند.

 

آیت الله علما بیان داشت: رابطه انسان با خدای سبحان گسستنی نیست، انسان موظف است با معبود خویش رابطه ای مستمر و مداوم داشته باشد، استغفار و تهجد و شب زنده داری و توبه و انابه بنده پایان ناپذیر است.

 

وی ادامه داد: انسان برای رسیدن به مقصد و مقصود باید از مسیر ذکر و عبادت خدا عبور کند تا به قرب الهی دست یابد، درهای رحمت خدا همواره باز است اما حالات ماه مبارک رمضان و برکات و ثواب عبادات در این ماه که دارای پاداش عظیمی است موجب شده که بندگان این ماه را ماه آزمون برای پالایش و تلخیص خود بدانند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: آداب روزه داری آتش شهوات را سرد و خاموش می کند، افراد با تقوا که در ماه مبارک رمضان لذت بخشش و احسان و احترام به همنوع را چشیده اند و کرامت انسانی را درک کرده اند باید این محسنات اخلاقی را در وجود خویش حفظ کنند.

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان اظهار داشت: انتظار دین از مردم و انتظار مردم از افراد متدین این است که وقتی ملت دیندار طاعت خدا را انجام می دهد باید خروجی رفتار آن ها مثبت باشد./302/857/ب1

ارسال نظرات