۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۳۶۶۳۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حفظ استقلال و عزت ملی در چارچوب دین، ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در طول این ۳۷ سال از شکل گیری انقلاب اسلامی هر چه پیشرفت و ارتقاء نصیب کشور و نظام شده است به برکت باور توحیدی، تقویت روحیه ایمان و خودباوری و حفظ استقلال و عزت ملی بوده است.
امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهر بروجن، با اشاره به درخواست های مکرر رهبر معظم انقلاب برای گسترش افطاری ‌های ساده در جامعه تصریح کرد: با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و همت و تلاش همه فعالان فرهنگی خوشبختانه امسال همزمان با ماه مبارک رمضان شاهد دادن افطاری‌های ساده و دسته جمعی در سطح گسترده‌ای در استان بودیم.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: این گونه مسائل و کارهای جمعی از زیبایی‌های اسلام است و در شکل دادن به سبک زندگی اسلامی و ایجاد انس و الفت بیشتر بین آحاد جامعه بسیار تأثیرگذار و ضروری است که هرچه بیشتر باید برای سال های آینده توسعه پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به دعای ۴۴ صحیفه سجادیه، تنها راه مصون ماندن از توطئه های دشمنان و مستکبران را حرکت در صراط مستقیم دانست و تصریح کرد: مستکبران تلاش می کنند که ما را در کوره راه های انحراف قرار بدهند و از مسیر اصلی و حقیقی باز دارند که تنها راه مصون ماندن از این توطئه ها چنگ زدن به ریسمان الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مبادا تصور کنیم که از مستکبران آبی برای ما گرم می شود و آن ها راهی جلوی پای ما قرار می دهند و مشکلی را از مشکلات کشور ما رفع می کنند، هرگز! آن ها لحظه ای در دشمنی شان با نظام جمهوری اسلامی کوتاه نخواهند آمد و هر چه بتوانند در جلوی پای نظام جمهوری اسلامی سنگ می اندازد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به تلاش دشمن برای منحرف کردن جامعه اسلامی از صراط مستقیم حق تأکید کرد: امروز تمام تلاش دشمن بر آن است که ما را از صراط مستقیم منحرف کند و انواع راه های انحرافی را پیش پای جامعه قرار بدهد و باورهای توحیدی جوانان ما را متزلزل کند و این باور را به آن ها القاء کند که کشور ضعیف شده و دیگر نمی تواند روی پای خودش ایستادگی کند.

 

وی در همین راستا حفظ استقلال و عزت کشور در برابر دشمنان را ضروری خواند و تأکید کرد: حفظ استقلال و عزت ملی در چارچوب دین یک امر ضروری است و هیچ گونه منافاتی هم با برقراری رابطه با دیگر کشورها بر اساس شرایط و خطوط قرمز تعیین شده، ندارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در هر کجا رابطه با کشور و ملتی استقلال ما را مخدوش کند به یقین ما آن رابطه را متوقف خواهیم کرد و روی پای خودمان خواهیم ایستاد و تجربه ۳۷ ساله انقلاب به خوبی نشان داده که این شدنی است.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: در طول این ۳۷ سال از شکل گیری انقلاب اسلامی هر چه پیشرفت و ارتقاء نصیب کشور و نظام شده است به برکت باور توحیدی، تقویت روحیه ایمان و خودباوری و حفظ استقلال و عزت ملی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به تلاش یک عده برای زیر سؤال بردن استقلال و عزت کشور تصریح کرد: آموزه های دینی به ما آموخته است که هر چه خدای متعال اراده کند، محقق خواهد شد؛ بنابراین در برابر این توطئه ها و ترفندهای دشمن تنها باید به خدای متعال دل بست و کشور را با اتکا به خدا اداره کرد و به هیچ کشوری به عنوان قدرت نخست دنیا نگاه نکرد و به آن دل بسته نشد و اطمینان کامل داشت که قدرت الهی یک باور شدنی و حتمی است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: ره‌آورد و دست آورد یک ماه روزداری در ماه مبارک رمضان نیز باید پاک شدن، تقویت باورهای توحیدی و توکل به خدای متعال و بنده تمام عیار خدا بودن و پشت پا زدن به همه طواغیت و مستکبران عالم باشد./202/9457/ب1

ارسال نظرات