۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۶۸۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

فرمان‌برداری از خدا و کاهش معصیت، لازمه شکر نعمت امنیت در کشور است

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین کشور در منطقه دانست و گفت: فرمان‌برداری از خدای متعال و کاهش معصیت در جامعه لازمه به جا آوردن شکر نعمت امنیت به درگاه الهی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، به شرایط کنونی دنیای اسلام و کشتار، ناامنی و انفجارهای خونین در منطقه اشاره کرد و گفت: سازمان‌های اطلاعاتی استکبار و صهیونست، این تروریست‌های خشن و خون‌خوار را تربیت و به جان جامعه اسلامی انداخته‌اند و جامعه اسلامی را حقیقتا با یک مشکل و ناامنی قابل توجه مواجه کرده‌اند.

 

امام جمعه شهرکرد، استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل را عوامل اصلی طراحی این فاجعه آفرینی‌ها در منطقه دانست و تاکید کرد: همه می‌دانید که هدف اصلی از این ترورها و خشونت‌ها در منطقه، جمهوری اسلامی ایران است که به دنبال آن هستند که ایران اسلامی را مخدوش کنند که به حول‌ و قوه الهی تاکنون تنواسته‌اند و نخواهند توانست.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام تأکید کرد: این‌ها تاکنون هر چه تلاش کردند که آسیبی به جمهوری اسلامی ایران بزنند، جز آن که به استحکام و تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران کمک کردند، هیچ چیز دیگری نصیب آن‌ها نشده است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حداقل تلاش دشمن برای ناامن‌کردن جمهوری اسلامی ایران به وسیله ترور و انفجارهای کور تصریح‌ کرد: دشمنان مدام تلاش می‌کنند که گروهای تروریستی همچون داعش را به داخل کشور نفوذ بدهند تا به وسیله آن‌ها بتوانند در گوشه‌ای از کشور ترورها و انفجار و ناامنی‌هایی را ایجاد کنند و سپس این حادثه را از سوی رسانه‌های خارجی تحت حمایت خود بزرگ جلوه بدهند و به گونه‌ای القاء کنند که جمهوری اسلامی ایران نیز ناامن شده است.

 

این مقام مسؤول، جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین کشور در منطقه دانست و افزود: به فضل الهی دشمنان در رسیدن به هدف شوم خودشان ناکام هستند و نیروهای مسلح و امنیتی به ویژه یگان مرزی و قرارگاه سپاه همه هوشیار و بیدار از کشور حراست می‌کنند تا این کشور همچنان به عنوان امن‌ترین کشور در دنیا مطرح باشد که نمونه‌های بارز این امنیت ‌آفرینی را در برپایی نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و دیگر برنامه‌ها و مراسم ها به عینه می‌توان مشاهده کرد.

 

وی با تأکید بر این که باید شکر نعمت امنیت در کشور به جا آورده شود، تصریح کرد: «فرمان‌برداری از خدای متعال» و «کاهش معصیت در جامعه» به جا آوردن شکر نعمت امنیت به درگاه الهی است؛ بنابراین همه بکوشیم معصیت و نافرمانی خدا از جامعه رخت بربندد تا مورد غصب الهی واقع نشویم و نعمت امنیت از ما سلب نشود.

 

خطیب جمعه شهرکرد تأکید کرد: بدانید و آگاه باشید که در اثر گسترش گناه و بی‌بندباری در جامعه، غضب الهی شامل حال ما می‌شود و آن زمانی هم که خشم الهی به سراغ یک ملت و کشوری بیاید، دیگر نیروهای امنیتی و نظامی نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند؛ بنابراین بکوشیم به ارزش‌های دینی بها بدهیم و جامعه را از نظر ایمانی، پاکی و فضائل و امر به معروف و نهی از منکر برجسته و سرشار کنیم.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام در ادامه به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: کسانی که باید تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند و کسانی هم که تحت پوشش بهزیستی هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، کم نیستند ضمن آن که خدماتی هم که از سوی بهزیستی ارائه می‌شود، کم نیست اما این مجموعه باید همچنان قوی و قدر باشد تا بتواند همه را تحت پوشش قرار بدهد و نیازمندی‌های آنان را تأمین کند که در این جهت دولتمردان و خیرین و توانمندان باید به میدان بیایند و حضور و کمک بیشتر داشته باشند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب به جنایت دیگری از جنایت‌های رضاخان در به خاک و خون کشیدن مردمی که علیه کشف حجاب اجتماع کرده بودند، اشاره کرد و افزود: این روز که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، فرصت مناسبی است که همگان بیشتر به اهمیت این مسأله به عنوان یک ضرورت توجه کنند.

 

این مقام مسؤول تأکید کرد: ظلم بزرگی نسبت به زن صورت گرفته و آن القاء شدید این مسأله است که رهایی زن از عفاف و حجاب و بی‌بندبار بودن او را مایه کرامت و شوکت انسانی برای زن می‌دانند و زن را تنها ابزاری برای رسیدن به امیال، شهوات و امثال این‌ها می‌خواهند و جایگاه زن را از از آن جایگاه واقعی‌اش تنزل داده‌اند.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام خطاب به مادران و زنان جامعه تأکید کرد: باید برای جامعه زنان و دختران به وسیله استدلال‌های قرآنی و دینی این مسأله  تبیین شود که، آن چه در ماهواره‌ها و رسانه‌های بیگانه با هدف تنزل زن از جایگاه واقعی‌اش تبلیغ می‌شود، واقعا ظلم بزرگی در حق زنان است و اداء حق زن نیست که جامعه به ویژه بانوان نسبت به این مسأله باید هوشیار باشند.

 

وی از برگزاری راهپیمایی گسترده‌ای به مناسب روز عفاف و حجاب در مرکز استان خبر داد و گفت: در روز ۲۱ تیرماه اجتماع و راهپیمایی خوب مؤمنانه‌ای در مرکز استان شکل خواهد گرفت که همه دست به دست هم بدهند و بیایند و در این اجتماع شرکت کنند و این پیام ناب اسلام را که «زن جایگاه کریمانه‌اش آن است که در گوهر عفاف و حجاب قرار بگیرد تا هم خودش سالم بماند و هم جامعه سالم بماند و هم دیگران به سلامت راه به سوی مقصد بپیمایند» را به گوش جهانیان برسانند.

 

خطیب جمعه شهرکرد همچنین به ۲۰ تیرماه روز جمعیت نیز اشاره کرد و ادامه داد: نسبت به مسأله جمعیت نگاه‌های متفاوت وجود دارد که گاهی نگاه‌های افراط ‌‌‌‌‌گونه‌ و تفریط گونه نیز بر آن حاکم می‌شود اما نگاه منطقی و عقلانی به این مسأله عبارت است از این که تنظیم جمعیت متناسب با نیازمندی‌ها و امکانات و ارزاق جامعه، همه به دست خدا است و انسان اگر بخواهد با نگاه ایمانی با این موضوع برخورد کند که اقتضاء یک انسان مؤمن و نگاه مؤمنانه نیز همین است که، انسان هیچ گاه در مسأله جمعیت دخل و تصرف نخواهد کرد و همه این مسائل را به خدای تبارک و تعالی واگذار ‌می‌کنند و بدانند که هیچ مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال که آیا کسی می‌تواند جلوی رشد جمعیت را در جامعه بگیرد؟ افزود: اگر چنین اقدامی هم قرار بشود صورت بگیرد و تصمیمی نسبت به جمعیت گرفته شود، حتما باید مطابق با ضوابط شرع و مراقبت از آسیب‌های آن باید باشد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آسیب‌های فراوان کاهش جمعیت در جامعه خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت آسیب‌های سیاسی، ملی، اقتصادی، انسانی از حیث عزت و کرامت، آسیب مکتبی و اعتقادی از حیث پیروان مکتب اهل بیت(ع) را برای نظام اسلامی به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام تصریح کرد: دیدگاه و نظر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسأله جمعیت آن است که حتما باید جمعیت کشور افزایش پیدا کند چراکه در همه عرصه ها به ویژه برای مکتب اهل بیت(ع) و برای نظام اسلامی ضروری است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان همچنین به ۱۸ تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و گفت: هنر یک انسان مؤمن که می‌خواهد در جامعه أثر تربیتی داشته باشد آن است که بتواند با هر کسی و هر فردی که مواجه می‌شود، مطابق اقتضاء و سن با او ارتباط داشته باشد که اگر این اقتضاء رعایت نشود به یقین نمی‌تواند در جامعه تأثیر داشته باشد./201/9457/ب1

ارسال نظرات