۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۷۰۴
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

دولت با دریافت کنندگان حقوق‌های نامتعارف برخورد کند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به حقوق های نامتعارف، گفت: اکثر مدیران ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی انسان هایی پاک هستند و سالم کار می کنند اما دولت باید با عده معدود متخلفان برخورد کند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر، ضمن اشاره به حوادث مسجد گوهرشاد مشهد و روز صدور فرمان کشف حجاب، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در بین دانشجویان تاکید کردند که حجاب تحت هیچ شرایطی نباید کنار گذاشته شود چرا که بر ضرورت آن در دین مبین اسلام تاکید شده است.

 

وی افزود: حجاب مقوله ای بسیار مهم و از ضروریات اسلامی است که همه باید در رعایتش اهتمام ویژه داشته باشیم و آنرا تنها مختص به بانوان ندانیم چرا که حجب، در مفهوم عام و کلی، مانند درختی است که میوه آن عفاف است و ثمراتش در جامعه شامل مواردی مانند مصونیت، امنیت، اعتماد به نفس، عفت و ... به شمار می آید.

 

دشمن از گذشته به دنبال حذف حجاب و چادر از جامعه ما بوده است

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری رعایت حجاب را واجبی ضروری دانست و گفت: راهپیمایی روزحجاب فرصتی مناسب است تا مردم استان در کنار امت مسلمان جای جای ایران اسلامی یکبار دیگر، پشتیبانی خود را از این فریضه الهی و ضرورت اولیه اسلام اعلام کرده و باردیگر دشمنان را در اجرای توطئه های شومشان ناامید سازند.

 

آيت‌الله شاهچراغی با دعوت عمومی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز حجاب، ابراز داشت: این راهپیمایی می تواند به مثابه نماد حجاب خواهی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام عمل کند چرا که این پلیدان از همان زمان قاجار، پهلوی و به ویژه رضا خان که نفوذ روحانیان را در بین مردم درک کردند، به دنبال حذف چادر و حجاب از جامعه ما بودند.

 

وی با اشاره به فتوای اخیر مقام معظم رهبری درباره حجاب، افزود: امروز نیاز کشور جهاد زبانی، لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب و عفاف است و ما باید بپذیریم که هرمیزان در قدرت نظامی دفاعی موفق بوده ایم، در جهاد لسانی و امور فرهنگی باید بیشتر تلاش کنیم از این رو باید امر به معروف در همه مردم نهادینه شده و عملی شود.

 

همه مردم باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و ارتباط آن با حجاب و عفاف، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر با حضور در نقاط مختلف شهر نسبت به تذکر لسانی اقدام می کنند اما باید بپذیریم که این اقدامات کم هستند از این رو همه مردم باید آمران به معروف و ناهیان از منکر لقب بگیرند تا بتوانیم در نهادینه کردن فرهنگ عفاف موفق عمل کنیم.

 

آيت‌الله شاهچراغی همچنین تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر را از امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: این ستاد با همه کمبود ها و کاستی ها در راستای انجام وظیفه خود اهتمام ویژه ای داشته است اما تاکنون خروجی این ستاد اندک و غیر ملموس بوده است.

 

وی افزود: در زمینه حجاب و عفاف باید کارهای ریشه ای و فرهنگی انجام داد البته باید پذیرفت که اقدامات فرهنگی زودبازده نبوده و به بار نشتن آنها زمان می طلبد.

 

دولت با متخلفان حقوق های نجومی برخورد کند

امام جمعه سمنان با اشاره به حقوق های نامتعارف موسوم به نجومی، گفت: اکثر مدیران ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی انسان هایی پاک هستند و سالم کار می کنند اما دولت باید با عده معدود متخلفان برخورد کند.

 

آيت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه مردم از قوای سه گانه می خواهند با هوشیاری کامل با فساد اداری مبارزه کنند، ابراز داشت: دشمن، فساد و آتش به هر قدر که اندک هم باشند، وجودشان برای کشور مازاد است و باید برچیده شوند چرا که به اندازه کم آنها نیز نباید راضی شد.

 

وی افزود: موضوع فیش های حقوقی نجومی برای زحمتکشان، کارگران و کارمندان ناامیدی و سرافکندی را به ارمغان آورد که این مهم باید به سرعت از سوی دولتمردان پیگیری شود./101/977/ب1

ارسال نظرات